نماز امام حسین(ع) در روز عاشورا بیدارگر و آگاهی‌بخش است
کد خبر: 4158194
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

نماز امام حسین(ع) در روز عاشورا بیدارگر و آگاهی‌بخش است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: فلسفه خواندن نماز ظهر عاشورا توسط ارباب بی‌کفن، امام حسین(ع) نشان دهنده اهمیت والای این فریضه الهی بوده و نماد بیداری و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

ستاد اقامه نماز اردبیلالله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار ایکنا از اردبیل، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) اظهار کرد: فلسفه خواندن نماز ظهر عاشورا توسط ارباب بی‌کفن، امام حسین(ع) نشان دهنده اهمیت والای این فریضه الهی بوده و نماد بیداری و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

وی بیان کرد: ما دو نوع نماز داریم، نماز بیدارگر و نماز خنثی و بی‌تاثیر که  نماز اول به تعبیر قرآن «تنهی عن الفحشاء و المنکر» از ظلم، جور، فساد، منکر و از زشتی‌ها جلوگیری می‌کند، اما نماز خنثی همان نمازی است حاکمان بنی‌امیه و بنی‌عباس آن نماز را اقامه می‌کردند اما تفاوت نماز امام حسین(ع) این است که نماز آن حضرت بیدارگر و آگاهی‌بخش است.

مدیر ستاد اقامه نماز اردبیل با اشاره به این مطلب که حماسه نماز ظهر عاشورا هرگز فراموش نخواهد شد، افزود: الحمدلله در کشورمان عزاداران حسینی(ع) وقتی به ظهر می رسند نماز جماعت را برپا می‌کنند و این به یک رسم تبدیل شده است.

عبدی تصریح کرد: امسال به دلیل هم‌زمانی روز عاشورا با روز جمعه،‌ طبق هماهنگی به‌عمل آمده مقرر شده است که کلیه هیئت‌های مذهبی و دستجات عزاداری به هنگام اذان ظهر به‌سمت میعادگاه‌های نماز جمعه حرکت کرده و در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کنند و در بخش‌ها و شهرهای کوچک که نماز جمعه دایر نیست،‌ نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی(ع) اقامه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha