امامزاده حسن‌‌(ع) کرج میزبان سوگواره «احلی من العسل» می‌شود
کد خبر: 4157295
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

امامزاده حسن‌‌(ع) کرج میزبان سوگواره «احلی من العسل» می‌شود

یازدهمین سوگواره «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور به میزبانی آستان مقدس امامزاده حسن‌(ع) کرج با حضور دانش‌آموزان نوجوان برگزار می‌شود.

سوگواره «احلی من العسل»

علی علی‌اکبری، مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: اجتماع نوجوانان پرشور حسینی به‌منظور پاسداشت مقام حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و بصیرت‌افزایی در بین نوجوانان با بهره‌گیری از سیره اهل بیت(ع)، در قالب سوگواره «احلی من العسل»، دوشنبه، دوم مردادماه همزمان با روز ششم ماه محرم به‌صورت متمرکز در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم که به‌صورت زنده از سیمای البرز پخش خواهد شد، یک هزار دانش‌آموز البرزی ضمن سوگواری و ادای احترام به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و اهل بیت و یاران با وفای آن حضرت، به قرائت میثاق‌نامه خواهند پرداخت.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای سرود و پذیرایی توسط موکب‌های دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های این مراسم است، گفت: هرساله جوانان و نوجوانان در سوگ شهادت حضرت قاسم(ع) و شهدای کربلا با پرچم و سربندهای یا حسین(ع) و یا قاسم بن الحسن(ع) به اجرای برنامه‌های معنوی می‌پردازند.

علی‌اکبری تصریح کرد: آنها با حضور در این برنامه با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن‌الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز یادآور شد: عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن(ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین(ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

وی ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ترویج روحیه استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

یادآور می‌شود، علاوه بر امامزاده حسن(ع) کرج، هشت بقعه متبرکه در شهرستان‌های این استان میزبان این مراسم هستند.

خبرنگار: الناز دادمهر

انتهای پیام
captcha