ظرفیت روحانیت برای اجرای قانون جوانی جمعیت به کار گرفته شود
کد خبر: 4152912
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

ظرفیت روحانیت برای اجرای قانون جوانی جمعیت به کار گرفته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استفاده از ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات به عنوان معتمدان و رابطان مستقیم مردم را گامی بسیار تاثیرگذار در اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و به ثمر رسیدن اهداف این طرح ملی دانست.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 14 تیرماه در سی‌امین نشست قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در حال حاضر با کاهش رشد و پیری جمعیت مواجه هستیم که آثار آن در حوزه‌های مختلف مشاهده می شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم، همت خوب و مطلوبی برای مقابله با این معضل صورت گرفته و نیاز است برای ترویج فرهنگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری، تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در راستای نتیجه‌بخشی و افزایش رشد جمعیت کشور گام بردارند.

حسینی با بیان اینکه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، نشست‌های منظم و مستمری به صورت هفتگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، برگزاری جلسات مشترک بین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان‌ها، ادارات و نهادها را دیگر محور برنامه‌ریزی مجموعه سلامت استان برای پیشبرد موفق اهداف این حوزه برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک دو مجموعه در حیطه جوانی جمعیت، استفاده از ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات به عنوان معتمدان و رابطان مستقیم مردم را گامی بسیار تاثیرگذار در اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و به ثمر رسیدن اهداف این طرح ملی خواند و خواستار راه‌اندازی کمیته مشترک دو سازمان در این حیطه شد.

وی همچنین از توسعه مراکز مشاوره درمان ناباروری و مراکز IVF در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از محورهای تلاش مجموعه سلامت استان در این زمینه یاد کرد که نتایج مطلوبی را به همراه داشته است و افزود: همچنین راه‌اندازی مرکز «نفس» با هدف پیشگیری از موارد سقط جنین در استان، تلاشی دیگر در این راستا بوده است.

انتهای پیام
captcha