توجه به نقش مردم در حکمرانی دینی از مهم‌ترین مسائل راهگشای کشور است
کد خبر: 4152899
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

توجه به نقش مردم در حکمرانی دینی از مهم‌ترین مسائل راهگشای کشور است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اهمیت مسئله حکمرانی مردم بیان کرد: توجه به نقش‌آفرینی مردم در حکمرانی دینی یکی از مهم‌ترین مسئله‌های راهگشای کشور است که به نوعی دغدغه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر هم همین موضوع حکمرانی مردم و نقش‌آفرینی آنان است.

نشست هم‌اندیشی حکمرانی مردمی، حلقه‌های میانی در تدوین برنامه هفتم توسعه، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، نشست هم‌اندیشی حکمرانی مردمی، حلقه‌های میانی در تدوین برنامه هفتم توسعه به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فارس و دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی فارس با حضور جعفر قادری، نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی امروز، 14 تیرماه در محل سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت مسئله حکمرانی مردم بیان کرد: توجه به نقش‌آفرینی مردم در حکمرانی دینی یکی از مهم‌ترین مسئله‌های راهگشای کشور است که به نوعی دغدغه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر هم همین موضوع حکمرانی مردم و نقش‌آفرینی آنان است؛ البته این مهم مورد توجه بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز قرار گرفته بوده است لذا سیاست‌های کلی نظام و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی هم بدین سمت قرار گرفته است که جایگاه مردم و نقش مردم را در حکمرانی دینی مورد توجه قرار بدهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت والای این مهم در این راستا قانونگذاران هم باید در تصویب لوایح و برنامه‌ها به این موضوع عنایت ویژه داشته باشند.

قانع بیان کرد: مقام معظم رهبری بر اساس خلأی که در شکل‌گیری و ایفای نقش حکمرانی مردم احساس کردند پیشنهاد ارائه مدل و الگویی را کردند که در این مسئله حکمرانی مردم در جهات مختلف تبدیل به قانون شود و پر کردن این خلأ در بسترهای قانون‌گذاری باعث شود تا اثر آن را در عرصه‌های مختلف شاهد باشیم.

جعفر قادری، نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روند برنامه‌‌هایی که در مجلس تصویب می‌شود، آسیب‌شناسی برنامه‌های قبلی دیکی از پیش‌نیاز های تصویب‌ برنامه جدید است و سعی ما این است که ایرادها و اشکالات برنامه قبلی رفع شود و تلاش هم بر این هست که تا قبل از طرح لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط دولت ما بتوانیم این برنامه هفتم را به تصویب برسانیم که در تدوین این برنامه سیاست‌های مقام معظم رهبری و مطالبه‌های ایشان هم ان‌شاءالله اجرا شود.

وی اظهار کرد: در بحث کمیته‌ها و حلقه‌های میانی به نظر بنده این حلقه‌ها در حقیقت نوعی ساختارسازی است، ساختارهایی که بتوانند حلقه‌های اتصال مردم و حاکمیت باشند و این حلقه‌ها بتوانند ساز و کارهای لازم را ایجاد کنند تا بتوان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

قادری تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد مثل مباحث اقتصادی و مباحث تولیدی و کشاورزی ما ظرفیت‌های مردمی را نادیده گرفته‌ایم و رها کرده‌ایم در صورتی که این حلقه‌ها و زنجیرها را باید به صورت ساختاری ایجاد کنیم تا بتوانیم بیشترین استفاده و  بهره‌وری را در برون رفتن از مسائل و بحران‌های مختلف کشور داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha