آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4149070
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت‌نام سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و تا اوایل شهریورماه ادامه دارد.

قرآنسیدداود عسگری، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با اشاره به آغاز ثبت‌نام علاقه‌مندان در سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: مرحله شهرستانی و استانی این مسابقات در روز دوم شهریورماه برگزار خواهد شد که از جانبازان و آزادگان، همسران شهدا، جانبازان و آزادگان و نیز فرزندان دختر و پسر شهدا، آزادگان و جانبازان در دو رده زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای حضور در این رویداد قرآنی دعوت می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات امسال در رشته‌های حفظ ۲۰جزء، حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار خواهد شد که با حضور داوران برجسته و پیشتاز استانی، متسابقان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در سال گذشته، مرحله کشوری مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار نشد اما  در سال ۱۴۰۲ برگزاری مرحله کشوری، در بهمن‌ماه در دستور کار است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: فعالان قرآنی و علاقه‌مندان هر شهرستان می‌توانند با مراجعه به اداره بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان خود، پیش از شروع مسابقات قرآن نسبت به کسب اطلاعات بیشتر، دریافت محتوا و ثبت‌نام خود اقدام کنند.

عسگری در خصوص برنامه‌های قرآنی در فصل تابستان ویژه اوقات فراغت، اظهار کرد: ۹۲ کلاس قرآنی در حسینیه‌ها و منازل  شهدا و ایثارگران برای همه گروه‌های سنی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود. همچنین رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن به همراه برنامه‌های متنوع تفریحی برای گروه‌های سنی مختلف در همه شهرستا‌ن‌ها  برنامه‌ریزی شده است.

وی به تعداد حسینیه‌های شهدا، حافظان و قراء فعال خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت و گفت: ۱۹ حسینیه فعال قرآنی در استان وجود دارد که در مجمع حافظان قرآن، تعداد حافظان قرآن  ۱۲۲ نفر و قاریان قریب به ۳۵ نفر فعال هستند.

انتهای پیام
captcha