بداخلاقی با اهل خانه فشار قبر انسان را زیاد می‌کند
کد خبر: 4147764
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد:

بداخلاقی با اهل خانه فشار قبر انسان را زیاد می‌کند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: براساس روایات اسلامی، یک‌ذره بداخلاقی در خانه و تند بودن زبانی با اهل خانواده، فشار قبر را برای انسان سخت‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب الله فرحزاد، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه 23 خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، صلوات را بهترین ذکر، دعا و توسل کوتاه به پیامبر و آل پیامبر(ص) دانست و اظهار کرد: براساس روایات اسلامی ذکر صلوات از ارزش بسیار بالایی برخوردار و نوعی عمل به قرآن کریم و از افضل و برترین اعمال است. «أَوْلَى اَلنَّاسِ بِي يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ أَكْثَرُهُمْ عَلَيَّ صَلاَةً» کسانی که در دنیا زیاد صلوات می‌فرستند، در روز قیامت نزدیک‌ترین انسان‌ها به پیامبر اعظم(ص) هستند.

وی با بیان اینکه دحوالارض روز خلق و توسعه زمین است، ادامه داد: عبادت شبانه در این ایام و روزه‌داری در روز دحوالارض از ثواب زیادی برخوردار است، به‌گونه‌ای که در روایات اسلامی روزه‌داری در ۲۵ ذی‌القعده مطابق با 70 سال عبادت شمرده‌ شده است.

فرحزاد زیارت مضجع شریف امام رضا(ع) را از اعمال مهم دحوالارض دانست و افزود: امام رضا(ع) زیارت حرم حضرت معصومه(س) را همچون زیارت خود ذکر فرموده‌اند؛ متأسفانه آن‌گونه که باید قدر موهبت الهی زیستن در جوار مضجع شریف فاطمه معصومه(س) را نمی‌دانیم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند متعال روح بلند آیت‌الله شهید سلیمانی را غریق رحمت الهی کند، اظهار کرد: شهید آیت‌الله سلیمانی از ائمه جمعه بسیار موفق کشور بودند و در استان سیستان‌وبلوچستان آثار و خدمات ارزشمندی را پایه‌ریزی کردند.

فرحزاد تصریح کرد: آیت‌الله سلیمانی با مدیریت، عقلانیت و فهم بالای اجتماعی و دینی، در تعامل با برادران اهل سنت از موفق‌ترین ائمه جمعه کشور بودند و در کسوت نمایندگی خبرگان نیز توفیقات بزرگی را در خدمت به خلق رقم زدند؛ لذا پایان کار ایشان ختم به شهادت شد.

وی به رأفت و مهربانی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع) اشاره کرد و گفت: رأفت به معنای شدت مهربانی در دو آیه قرآن کریم ذکر شده است؛ واژه عشق نیز در نهج‌البلاغه و اصول کافی بارها بیان‌ شده است؛ امیرالمؤمنین علی(ع) در تعبیری کربلا را قتلگاه شهدای عاشق یاد کردند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه اسلام دین عطوفت، رحمت، رأفت و مهربانی است، اظهار کرد: خداوند متعال پروردگار تمام عالمیان است و قرآن کریم نیز در آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ» بر رأفت و مهربانی خداوند متعال نسبت به تمام بشریت تأکید می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هرکسی مؤمنی را تشییع کند، همچون کودکی تازه متولد شده، پاک و مبرا از گناه و پلیدی خواهد شد، تصریح کرد: براساس روایات اسلامی، یک‌ذره بداخلاقی در خانه و تند بودن زبانی با اهل خانواده، فشار قبر را برای انسان سخت‌تر می‌کند؛ سعد بن معاذ که در راه اسلام شهید شد و توسط پیامبر(ص) به او نماز خوانده و به خاک سپرده شد و ملائکه در تشییع جنازه او شرکت داشتند پیامبر(ص) پس از دفن او فرمودند الان سعد دچار فشار و عذاب قبر است زیرا کمی با اهل خانه خود بداخلاقی داشت.

انتهای پیام
captcha