بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط عمومی‌هاست
کد خبر: 4141741
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط عمومی‌هاست

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: بار اصلی این موضوع بر دوش روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهاست.

جهتنبخش سلمانیان، معاون استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، جهانبخش سلمانیان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی، روز گذشته، 28 اردیبهشت در همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تبریز، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: بار اصلی این موضوع بر دوش روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهاست.

وی افزود: روابط عمومی‌ها بار بزرگ اطلاع رسانی، تعامل و وکالت سازمان ها در بطن جامعه را بر عهده دارند.

سلمانیان اظهار کرد: بخش عمده کار روابط عمومی‌ها معطوف به حوزه رسانه است و در این حوزه باید پاسخگو و فعال باشند چراکه رابط اصلی سازمان ها با رسانه و جامعه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی‌ها باید در کنار ارتباط و روابط سازنده با رسانه‌ها، به عنوان وکیل سازمان‌ها زبان سخنگوی آنها و گوش شنوای مشکلات مردم باشند.

وی با بیان اینکه به عقیده کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی، عمر تثبیت شده روابط عمومی‌ها در دنیا به یک قرن و در کشور ما به ۷۰ سال بر می‌گردد، ادامه داد: علاوه بر کارکرد رسانه‌ای روابط عمومی‌ها، پیدا کردن و حل مشکلات حوزه فعالیت سازمان‌ها و نهادها از رسالت‌های روابط عمومی‌ها بوده و باید در جهت اعتمادسازی و جلب سرمایه اجتماعی تلاش کنند.

سلمانیان با اشاره به اینکه مولفه اصلی سرمایه اجتماعی، اعتمادسازی است، یادآور شد: روابط عمومی‌ها علاوه بر جامعه بیرونی، نگاه درون ساختاری نسبت به تعامل و گفت‌وگو با کارکنان مجموعه و انعکاس مشکلات و اقدامات انجام شده از سوی آنان برای حل این مشکلات را بر عهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: معرفی نقاط مثبت سازمان و نشان دادن نیمه پر لیوان به مردم و جامعه، پاسخگویی صادقانه و شفاف به مردم و جامعه و ایجاد تفاهم و رفع سوتفاهم‌ها بین سازمان و جامعه هدف، از دیگر رسالت‌های روابط عمومی هاست.

وی افزود: پیش آگاهی و آماده‌سازی عموم برای اجرای برنامه‌ها از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها بوده و باید در این راستا، زمینه‌سازی و پیوست پیشینه کارها را انجام دهند. پاسخگویی به ابهامات و شبهات، اجرای مناسب برنامه‌ها و مناسبات، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولان، بازنمایی درست فعالیت‌ها و افکار سنجی عمومی از دیگر رسالت‌های روابط عمومی هاست.

انتهای پیام
captcha