امروزه وظیفه مردان جهاد غیرت و وظیفه زنان جهاد عفاف در جامعه است
کد خبر: 4140447
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
امام جمعه گالیکش:

امروزه وظیفه مردان جهاد غیرت و وظیفه زنان جهاد عفاف در جامعه است

امام جمعه گالیکش با بیان اینکه وظیفه مردان جهاد غیرت و وظیفه زنان جهاد عفاف است، گفت: حفظ حجاب و ملزم بودن به رعایت حیا و شئونات اخلاقی تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان جامعه نیز متانت و حیا را در نظر گرفته و از الگوهای نامتعارف که عموماً تولید کشورهای غربی برای ایجاد بی‌عفتی در جوامع اسلامی است، دوری کنند.

حجت الاسلام دلبری امام جمعه گالیکش

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ حجت‌الاسلام سید محمد دلبری، امام جمعه گالیکش در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به آثار اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: مدارا و بخشش در زندگی تبدیل دشمنی‌ها و کینه‌ها به دوستی و محبت، محبوبیت، امنیت و جذب افراد به دین می‌تواند در جذب افراد به دین تاثیرگذار باشد.

وی افزود: در جامعه افرادی پیدا می‌شوند که بر اثر نادانی و یا غرض ورزی همیشه دنبال آزار و اذیت دیگران هستند و مقابله با مثل کردن با آنها فایده‌ای ندارد و اثر معکوس خواهد داشت و بر لجاجت و خشونت آنها می‌افزاید، تامل و مدارا تنها راه در امان ماندن از شر آنها است.

حجت‌الاسلام دلبری، فساد اخلاقی، ترویج گناهان، بدحجابی، بی‌بند و باری، انجام دادن هر نوع گناه و معصیت را در هر جایی از نقشه‌های شوم دشمنان علیه کشور ما دانست و افزود: دشمنان به دنبال این هستند که اینها را در کشور عملیاتی کرده و بین مسئولین، مردم و مسئولین اختلاف بیاندازند و مردم را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید و بدبین کنند.

امام جمعه گالیکش گفت: امروزه وظیفه‌ مردان ما غیرت داشتن نسبت به زن و دختر خودشان است، مرد باید با غیرت باشد و زن و دختر خودش را با حجاب کامل در جامعه بیاورد.

وی گفت: حفظ حجاب و ملزم بودن به رعایت حیا و شئونات اخلاقی تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان جامعه نیز باید در مراودات اجتماعی و نوع پوشش در جامعه، متانت و حیا را در نظر گرفته و از الگوهای نامتعارف که عموماً تولید کشورهای غربی برای ایجاد بی‌عفتی در جوامع اسلامی است، دوری کنند.

وی تصریح کرد: اگر مشکلات اقتصادی برطرف بشود، مشکلات فرهنگی هم برطرف می شود، لذا باید مسئولین مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنند، جلوی بیکاری و رشد تورم را بگیرند و ما هم هر چه می توانیم به مسئولین کمک کنیم تا این مشکلات را برطرف کنند.

 

انتهای پیام
captcha