جلسه کارگروه اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر گلستان به عتبات عالیات برگزار شد
کد خبر: 4139834
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

جلسه کارگروه اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر گلستان به عتبات عالیات برگزار شد

جلسه کارگروه اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان گلستان به عتبات عالیات با حضور مدیر کل حج و زیارت گلستان، مدیر کل بنیاد شهید گلستان و مدیر عامل شرکت شاهدان کوثر کشور امروز، ۱۹ اردیبهشت در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

جلسه کارگروه اعزام عتبات عالیات

به گزارش ایکنا از گلستان، جلسه کارگروه اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان گلستان به عتبات عالیات با حضور مدیر کل حج و زیارت گلستان، مدیر کل بنیاد شهید گلستان و مدیر عامل شرکت شاهدان کوثر کشور امروز، ۱۹ اردیبهشت در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

جواد جعفری، مدیر عامل شرکت شاهدان کوثر کشور در این جلسه گفت: طرح اعزام خانواده‌های شهدا و ایثارگران حدود ۵ هزار نفر شروع شده که اکنون در استان گلستان حدود هزار نفر اعلام آمادگی کردند که ان شاءالله تا آخر این ماه یک کاروان اعزام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شاهدان کوثر کشور به مشمولین این طرح اشاره کرد وگفت: پدر ،مادر ، فرزند، همسر شهید، جانباز، و همسر جانباز می‌توانند در این طرح اعزام با عتبات شرکت کنند که هر کدام از این افراد می‌توانند سه نفر را با خود همراه کرده و از وام‌های دریافتی جهت اعزام استفاده کنند برای سفرهای هوایی تا سقف 32 میلیون تومان و در سفرهای زمينی 16 میلیون تومان و‌ یک میلیون تومان هدیه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سرپرست خانواده‌های شهدا است که از هزینه اعزام آنها کسر می‌شود.

جعفری گفت: کاروان‌ها در قالب سازمان حج و زیارت و با مجوز سازمان حج و در دفتر کارگزاری سازمان حج در شهرستان‌ها و استان‌ها انجام می‌شود.

میر قاسم پور، مدیر کل حج و زیارت گلستان هم در این جلسه گفت: سازمان حج و زیارت به عنوان متولی امر زیارت و سازماندهی و اعزام زائران به حج تمتع و عمره مفرده و اعزام به عتبات عالیات به سوریه و عراق را بر عهده دارد که در حال حاضر ما در استان گلستان هفته‌ای هشت کاروان زمینی اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان 54 دفتر زیارتی است که امر خدمت رسانی به زائرین را انجام می‌دهند
آن‌چه در جامعه مشاهده می‌شود و تاکید مقام معظم رهبری در بحث ترویج فرهنگ زیارت در جامعه و هنجارهای اجتماعی تاثیرپذیر است مشکلاتی از قبیل بحث آزادبر هاست که افراد سودجو با استفاده از احساسات مذهبی زمینه ناامنی زائران به عتبات را فراهم می‌کنند که امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

میرقاسم پور گفت: اهل‌سنت هم برای اعزام به عتبات عالیات اعلام آمادگی کددند چرا که 48 نفر از شهدای حادثه منا مربوط به اهل‌سنت است و امیدواریم این امکان فراهم شود که بخش عمده‌ای از اعزام زائرین از خانواده‌های اهل سنت باشند.

طالع زاری، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: بنده در امور ایثارگران بنیاد شهید یک سندی بالادستی در افق ۱۴۰۴ در دستور کار قرار دادیم که در این سند ۱۷ راهبرد و ۲۰۰ استراتژی تدوین شده است.

وی بحث اعزام عتبات عالیات ویژه خانواده شهدا از اولويت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست وگفت: یکی از درخواست‌های خانواده شهدا اعزام با عتبات عالیات بودا است که سعی کردیم با همکاری شرکت شاهدان کوثر کشور این خلا را پر کرده و زمینه را برای خانواده شهدا فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha