نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4137849
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت و برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در چهارمحال‌وبختیاری در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

نشست برنامه‌ ریزی دهه کرامت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت و برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در چهارمحال‌وبختیاری» امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در این نشست با اشاره به اینکه از میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا سالروز میلاد ثامن‌الائمه(ع) با نام دهه کرامت نامگذاری شده است، اظهار کرد: امید است با پیش‌بینی ویژه‌برنامه‌های فاخر برای این دهه بتوانیم پاسداشت این دو وجود مقدس که مایه فخر اسلام و ایرانیان هستند را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با ذکر اینکه مفتخر به میزبانی از امامزادگان واجب‌التعظیم در استان هستیم، ادامه داد: امامزادگان ستارگانی هستند که در جای‌جای کشور و استان می‌درخشند و آستان آنان مأمن و پناه دلشکستگان است.

انصاری بیان کرد: دهه کرامت فرصتی است تا دل را با نام‌های مقدس‌ امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) صیقل و جلا دهیم؛ ضمن اینکه این ایام با نام دختر و با شعار «معصومه(س)، بهترین دختر دنیا» نامگذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فضای مسموم چند ماه گذشته در کشور و سوءاستفاده دشمنان، گفت: دشمن توانست بخشی از فضای جامعه را با فرهنگ‌سازی‌ کاذب و القای تبلیغات سوء مسموم و عرصه را برای برخی بانوان و دختران در جهت کم‌حجابی فراهم کند. روز دختر در دهه کرامت فرصتی برای معرفی دختران الگو خواهد بود تا جایگاه دختران را در خانواده و جامعه اسلامی تبیین کنیم.

انصاری با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با جدیت به موضوع پاسداشت دهه کرامت در استان ورود کرده است، توضیح داد: امید است نهادها و دستگاه‌ها نیز همکاری خوبی در راستای برپایی برنامه‌های باشکوه در این دهه داشته باشند.

استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در دهه کرامت

در ادامه، محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت در استان با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال با شعار «اخلاق اجتماعی، نشاط و امیدآفرینی» نامگذاری شده است، اظهار کرد: طبیعتاً ترسیم برنامه‌های بزرگداشت این دهه با محوریت شعار آن اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: آغازین روز از دهه کرامت مصادف با اول ذی‌القعده و میلاد پرنور حضرت معصومه(س) با عنوان روز دختر نامگذاری شده که تکریم و معرفی دختران موفق و نمونه در فضای فعلی جامعه اثرگذار خواهد بود.

مظاهری تصریح کرد: همچنین جشن‌های زیر سایه خورشید در این دهه برگزار خواهد شد و اتکا به مردمی بودن برنامه‌ها و پاسداشت ایام دهه کرامت باید در رأس کار ما باشد، به این شرط که ابتدا بستر ورود و نقش‌آفرینی مردم را فراهم کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با اشاره به ظرفیت مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه در استان، گفت: از اوقاف و امور خیریه استان انتظار می‌رود که همه این ظرفیت را جهت پاسداشت دهه کرامت آماده کند و کارویژه این مهم را مدنظر داشته باشد.

مظاهری تأکید کرد: اهتمام به تدارک برنامه‌های معرفت‌افزا، توجه به عفاف و حجاب و جهاد تبیین از جمله مواردی هستند که در برپایی برنامه‌های دهه باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین انتظار می‌رود ادارات در شهرستان‌ها نیز پای کار باشند.

بهره‌مندی از کاروان «زیر سایه خورشید»

محسن کاوسی، مسئول هماهنگی برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در استان با اشاره به اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در استان در دهه کرامت برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن‌ها و پرچم‌گردانی با همکاری شبکه جوانان رضوی چهارمحال و بختیاری با حضور کاروان پنج نفره خادمان رضوی در جای‌جای استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما باید این باشد که از حضور این خادمان در استان نهایت استفاده را داشته باشیم که با توجه به شعار دهه کرامت امسال، باید از این فضای معنوی حداکثر بهره را ببریم.

انتهای پیام
captcha