هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا برگزار شد
کد خبر: 4132477
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸

هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا برگزار شد

هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی، قائم‌مقام لشکر ۲۵ کربلا، ۱۹ فروردین در مصلای این شهرستان برگزار شد.

هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا

به گزارش ایکنا از مازندران، هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی، قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، عصر شنبه، ۱۹ فروردین در مصلای نماز جمعه شهرستان نکا برگزار شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در این یادواره گفت: شهدا «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون» هستند؛ ما توان درک شهید و اعمالشان را نداریم و آنها با خدای خود معامله کرده‌اند.

وی افزود: در طول دوران‌ مختلف خداوند قدرت خود را نشان داده است، سیل و زلزله و صاعقه قدرت خداوند است، همین خدا است که می‌تواند دشمنان ما را نابود کند و همین خداوند است که بعد از هشت سال جنگ تحمیلی طناب را بر گردن صدام انداخت.

سلیمانی تصریح کرد: امت اسلام رو به تعالی و پیشرفت است و باید از بین دو جریان تباهی و عمل صالح، راه درست عمل صالح را انتخاب و به سمت ایمان حرکت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آشوب‌های اخیر در مملکت سنگ محکی بود تاببینیم چه کسانی با این امواج هستند و چه کسانی مقابل آن قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: شهدا نوید خداوند به شما هستند و آثارشان جاودانه است و خداوند سرنوشت زیبایی را برایشان رقم زدو وصایای شهدا عارفانه است که باید الگوی ما باشد و باید دوباره عرفان جبهه، ایثار و عرفان  را  با الگوبرداری از شهدا در جامعه نهادینه شود.

وی به مشکلات فرهنگی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: عمل به وصیت‌نامه شهدا راه برون‌رفت از مشکلات فرهنگی است.

مدیون رشادت‌های رزمندگان لشکر خط‌شکن ۲۵ کربلا هستیم

در ادامه، سرهنگ علی نجفی، فرمانده سپاه ناحیه نکا، با بیان اینکه  همه ما مدیون رشادت‌های رزمندگان لشکر خط‌شکن ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، شهدا و خانواده شهدا هستیم، گفت: از ماه‌ها قبل ستاد یادواره سردار طوسی و ۴۳۷ شهید سرافراز شهرستان نکا تشکیل و با برنامه‌ریزی منسجم، تلاش شد تا با هدف پاسداشت مقام شهید و شهادت مراسم در شأن شهدا برگزار شود.

نجفی تصریح کرد: حضور بزرگان و علما و مسئولان در این‌ مراسم بیانگر ارزش مقام شهید و شهادت است، همه ما باید با الگوبرداری از شهدا و حرکت در مسیر این مردان خدایی، زندگی و سبک زندگی شهدا را پیشه راه خود قرار دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه نکا با بیان اینکه یادواره شهدا، محفلی برای پاسداشت شهید و شهادت و ارزش‌های اسلامی است و باید برای برپایی این‌ محافل بیش از پیش تلاش شود، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و همه‌ باید برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده و عظمت ایران اسلامی را به جهانیان‌ نشان دهیم.

یادآور می‌شود که 18 فروردین سالروز شهادت سردار محمدحسن قاسمی طوسی، قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا  مازندران است؛ سرداری که بیشتر از همه با عنوان مالک‌اشتر جهبه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس و قهرمان نبرد ۷۸ روزه لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر 8  شناخته می‌شود و دارای سابقه مبارزات سیاسی در دوران رژیم ستمشاهی نیز است.

انتهای پیام
captcha