تشرف بیش از 10 میلیون زائر به مشهد در ایام نوروز
کد خبر: 4131218
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

تشرف بیش از 10 میلیون زائر به مشهد در ایام نوروز

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به ورود بیش از 14 میلیون نفر به خراسان رضوی در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین گفت: از تعداد کل ورودی به استان در بازه 15 اسفندماه تا روز 13 فروردین، 10 میلیون و 207 هزار و 292 نفر فروردین‌ماه به مشهد مشرف شده‌اند.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، امروز 14 فروردین‌ماه در سیزدهمین نشست خبری ستاد ارائه خدمات سفر خراسان رضوی که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، در خصوص آمار ورودی زائران در ایام نوروز اظهار کرد: روز گذشته 499 هزار و 151 نفر ورودی زائر به استان داشتیم و در مجموع 133 هزار و 161 نفر از اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند.

وی درباره آمار کلی ورود زائر به مشهد افزود: 10 میلیون و 207 هزار و 292 نفر از 15 اسفندماه تا روز 13 فروردین‌ماه به مشهد مشرف شده‌اند.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: همچنین 14 میلیون و 352 هزار و 94 نفر وارد استان شدند که در زمره زائران محسوب نمی شوند، چرا که در شهرستان‌های دیگر استان اقامت داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: کمترین ظرفیت حمل‌ونقل جابه‌جایی زائر با سه درصد به حمل‌ونقل هوایی تعلق دارد.

وی بیان کرد: همچنین پنج درصد آمار در حوزه حمل‌ونقل مربوط به حمل‌ونقل ریلی، 6 درصد جاده‌ای عمومی و 86 درصد حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به استفاده وسیله نقلیه شخصی است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به افزایش سفرهای هوایی، ریلی و جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته اضافه کرد: در حوزه سفرهای جاده‌ای عمومی 44 هزار و 823 سفر داشته‌ایم که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد بوده‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تعداد سفرها با وسیله نقلیه شخصی دو میلیون و 297 هزار و 298 سفر به ثبت رسیده است که در مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ورودی‌ها به استان در بازه زمانی 15 اسفند تا 13 فروردین معطوف به محور شمال است، بیان کرد: در حوزه سفرهای ریلی نیز 1103 ران قطار تردد داشته و در حوزه هوایی نیز 2094 حمل‌ونقل هوایی سفر ثبت شده است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: امسال توانستیم تا حدودی هزینه‌های سفر زائر را کاهش دهیم، به عنوان نمونه در حوزه اسکان مدارس که ارزان‌ترین اسکان زائر است، نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشتیم، اما در حوزه اطلاع‌رسانی به‌منظور بهره‌گیری زائران از خدمات اسکان، پارکینگ، حمل‌ونقل و ارزاق نیازمند عنایت و ورود جدی رسانه ملی هستیم.

وی گفت: در حوزه خدمات جاده‌ای مشکلاتی وجود دارد که در این راستا قدم‌هایی برداشته شده است، لذا ضرورت دارد در حوزه سرمایه‌گذاری، نظارت و تعیین استاندارهای خدمت به زائران رویکرد متفاوتی اتخاذ شود.

انتهای پیام
captcha