بازدید نوروزی از جاذبه‌‌های گردشگری لرستان ۲۴ درصد رشد دارد
کد خبر: 4129991
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

بازدید نوروزی از جاذبه‌‌های گردشگری لرستان ۲۴ درصد رشد دارد

استاندار لرستان با اشاره به اینکه قلعه فلک‌الافلاک پرطرفدارترین جاذبه گردشگری استان در ایام نوروز است، گفت: بازدید نوروزی از جاذبه‌های گردشگری مکان‌های تاریخی لرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد رشد دارد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، شامگاه، پنجم فروردین‌ماه در شورای راهبردی ایمنی ترافیک لرستان، اظهار کرد: از ابتدای ایام نوروز تاکنون بیش از ۴ میلیون مسافر به استان لرستان سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های خدادادی استان و همچنین رفتار و مهمان‌نوازی ذاتی مردم لرستان، اشتیاق هموطنان به انتخاب لرستان به‌عنوان مقصد سفر، یک فرصت برای استان است و می‌تواند رشد و توسعه‌ گردشگری در لرستان را شکوفا کند، گفت: این فرصت باید مغتنم شمرده شود و همه دلسوزان استان از این فرصت محافظت کنند.

زیویار با اشاره به اینکه قلعه تاریخی فلک‌الافلاک تاکنون چهارمین مرکز پربازدید کشور در ایام نوروز است، تصریح کرد: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۴۹ هزار نفر از این اثر تاریخی استان بازدید کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه در این مدت بیش از ۳۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه ۲۴ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: لرستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و علاوه بر آن، دارای فرهنگی اصیل است که کمالات انسانی و اسلامی در این فرهنگ مشهود است.

وی با بیان اینکه حضور چشمگیر گردشگران علاوه بر آثار اقتصادی که دارد، زمینه معرفی و صادرات فرهنگ اصیل لرستان را به سایر مناطق کشور فراهم کرده و تصویری جذاب و دلنشین مطابق واقع از لرستان، منعکس خواهد کرد به افزایش ۸۰ درصدی سفرهای نوروزی در لرستان اشاره کرد و گفت: مصادف شدن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان یک تقارن زیبا است که امیدوارم همه ما بهره‌ کافی را از آن ببریم.

زیویار با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه از موقعیت گردشگری باید استفاده کنیم، اما فراموش نکنیم توجه به شعائر دینی برای مردم استان حائز اهمیت بوده و از اولویت‌های آن‌ها است، گفت: همه باید در چهارچوب قانون بر رعایت مسائل مذهبی مواظبت کنیم کمااینکه بازاریان و اصناف متدین نقش مهمی در توجه به شعائر دینی و مذهبی در این ایام دارند.

انتهای پیام
captcha