«محیا»؛ طرحی برای جذب حداکثری مخاطبان قرآنی در قزوین
کد خبر: 4127552
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

«محیا»؛ طرحی برای جذب حداکثری مخاطبان قرآنی در قزوین

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در معرفی طرح «محیا»، گفت: این طرح برای توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی برای پویایی و جذب حداکثری مخاطبان قرآنی است.

مؤسسات قرآنی

دینا قلعه‌قوند، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اجرای طرح «محیا» در قزوین، گفت: طی فرآیندی کلیه اقدامات و فعالیت‌های مؤسسات قرآنی زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مورد بررسی و بازدید قرار گرفت تا در این میان مسائل و مشکلاتی که سبب عدم پویایی و کارآمدی مؤسسات قرآنی شده است احصاء شود.

وی اظهار کرد: در این بازرسی و ارزیابی پنجاه شاخص تعریف شد و بر اساس آن مؤسسات رتبه‌بندی شده و امتیاز گرفتند که در این فرآیند هشت چالش پیش‌روی مؤسسات استخراج شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: در امتداد این بررسی‌ها، «محیا» طرحی برای توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی در هشت مسئله احصا شده است و با توجه به اینکه این مشکلات در بین مؤسسات قرآنی زیر مجموعه‌ سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش هم وجود داشت طرح محیا با مشارکت این سه دستگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در بیان مسائل هشت‌گانه می‌توان به فقدان خلاقیت و نوآوری در برگزاری برنامه و همایش و رویداد در امر آموزش، فقدان اعمال نظامات حرفه‌ای آموزشی، فقدان نظام جذب و اطلاع‌رسانی و تبلیغات و نیز عدم استفاده از ابزار و فناوری‌های نوین رسانه‌ای و تبلیغاتی اشاره کرد.

قلعه‌قوند ادامه داد: فقدان برنامه و چشم‌انداز، فقدان دانش و اصول ضروری مدیریت سرمایه انسانی، عدم آراستگی محیطی و نبود فضای بصری مطلوب، عدم تولید و انتشار گزارشات مؤثر و حرفه‌ای از عملکرد، عدم اشراف به چگونگی بهره‌مندی از ارتباطات مستمر و اثرگذار ملی و استانی از دیگر مسائل مبتلابه مؤسسات قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: طی جلسات کارشناسی مشخص شد که مسائل هشت‌گانه مؤسسات قرآنی با آموزش تخصصی و طراحی اردوها و دوره‌های مؤثر و کاربردی برطرف خواهد شد. در جهت رفع این مسائل تاکنون ۲ دوره با حضور مدیران مؤسسات قرآنی برگزار شده است که دوره اول با موضوع «نظام جذب و اطلاع‌رسانی و خلاقیت و نوآوری» با حضور ۸۴ نفر از مدیران از ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه در شهر قم و دوره دوم نیز ۱۸ و ۱۹ اسفندماه با حضور ۴۳ نفر از مدیران مؤسسات قرآنی در شهر قزوین برگزار شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی و حل مسئله برای هر یک از مسائل هشت‌گانه احصا شده برگزار خواهد شد تا به توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی و ایجاد جاذبه برای حضور حداکثری قرآن‌آموزان در مؤسسات منتج شود.

انتهای پیام
captcha