پرچم حرم امام رضا(ع) به زیارتگاه شهدای هویزه اهدا شد
کد خبر: 4125458
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸

پرچم حرم امام رضا(ع) به زیارتگاه شهدای هویزه اهدا شد

تولیت آستان قدس رضوی روز گذشته، دهم اسفندماه در نخستین مقصد از سفر راهیان نور خود وارد زیارتگاه شهدای هویزه شد و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) را به این زیارتگاه اهدا کرد.

زیارتگاه شهدای هویزهبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی که به‌منظور حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به خوزستان سفر کرده است در نخستین مقصد از سفر راهیان نور خود وارد زیارتگاه شهدای هویزه شد.

در بدو ورود تولیت حرم امام رضا(ع) به زیارتگاه، دو کودک دهه نودی از عشایر عرب منطقه با اهدای گل و چفیه عربی به وی خوشامد گفتند.

در این دیدار که حسینی محراب، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان‌ محلی نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی پس از زیارت قبور شهدای کربلای ایران، مادر و برادران شهید علم‌الهدی در جمع زائران و خادمان به سخنرانی پرداخت.

گفت‌و‌گوی صمیمانه با خدام و راویان استقراری، خیرمقدم گویی سیدمحمدحسین علم‌الهدی (برادرزاده شهید علم‌الهدی)، روایتگری حاج عظیم ابراهیم‌پور و مداحی حماسه‌سرای جبهه‌ها، صادق آهنگران، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در حاشیه این دیدار نیز به سنت همیشگی زیارتگاه شهدای هویزه، پرچم متبرک قبور شهدا به همراه یک جلد قرآن کریم اهدایی رهبر فرزانه انقلاب به مادر گرانقدر شهید علم‌الهدی در سال 1365 به نمایندگی از خانواده‌های شهدا به حجت‌الاسلام مروی تقدیم شد. ایشان نیز این قرآن ارزشمند را به موزه حرم امام رضا(ع) سپردند.

اهدای حکم عضویت حاج صادق آهنگران در هیئت امنای زیارتگاه شهدای هویزه که توسط سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور صادر شده است نیز توسط تولیت آستان قدس رضوی صورت پذیرفت.

همچنین با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، یک عدد پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) به زیارتگاه شهدای هویزه اهدا شد. در خاتمه این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام مروی در مسجد زیارتگاه شهدای هویزه اقامه شد.

گفتنی است، بخش‌هایی از این مراسم نیز به‌طور زنده از شبکه خبر و تعدادی از شبکه‌های استانی سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

 

انتهای پیام
captcha