لزوم فراهم کردن بستر مناظرات دانش‌آموزی در آموزش و پرورش
کد خبر: 4125157
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران بیان کرد:

لزوم فراهم کردن بستر مناظرات دانش‌آموزی در آموزش و پرورش

رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران گفت: معتقدم فضای مناظره باید از آموزش و پرورش آغاز شود و دانش‌آموزان از دبیران خود و دانشجویان از اساتید خود روش مناظره صحیح را بیاموزند؛ این مهم نباید بیش از این در مقطع دانش‌آموزی مغفول بماند.

محمدرضا شافعیان

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، محمدرضا شافعیان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران، در اختتامیه مسابقات مناظرات دانشجویی که در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه، گفت: امیدوارم برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی از حالت غریبانه خارج و به عنوان یک مطالبه دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید بدانند که هر خواسته به حق را از مجرا و راه قانونی خود مطالبه کنند، افزود: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است که این مهم با هدف بصیرت‌افزایی دانشجویان باید در دانشگاه فعال شود.

شافعیان با بیان اینکه داشتن مهارت ارائه و بیان خوب، در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مسئولان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: اگر قرار است تحمل نظرهای مخالف را داشته باشیم و اغتشاشات گریبانگیر جامعه نشود، باید در همین دانشگاه‌ها این مهارت‌ها را تمرین و ممارست کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران با با بیان اینکه دانشجویان امروز، مسئولان و فردای این سرزمین هستنند، خاطرنشان کرد: باید دانشجویان بیاموزند که چگونه بدون هراس و لکنت بتوانند سخنان منطقی خود را به درستی انتقال دهند.

وی اظهار کرد: شاکله شخصیتی دانشجو در مقطع کارشناسی شکل گرفته و در مقطع کارشناسی ارشد، تثبیت می‌شود.

شافعیان تأکید کرد: معتقدم فضای مناظره باید از آموزش و پرورش آغاز شود و دانش آموزان از دبیران خود و دانشجویان از اساتید خود روش مناظره صحیح را بیاموزند و این مهم نباید بیش از این در مقطع دانش‌آموزی مغفول بماند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران، با بیان اینکه دانشجو متن و بطن اهلیت یک جامعه است، تأکید کرد: وقتی دانشجو نتواند به درستی خواسته‌های معقول خود را بیان کند، جامعه او را در مقابل خود می پندارد، در حالی که دانشجو پیشرو یک جامعه است و لازم است بیاموزد چگونه حقوق خود و جامعه را مطالبه کند.

وی بیان کرد: نهادینه نشدن گفتمان دانشجویی همیشه عامل نگرانی‌ها و دغدغه مسئولان شده که امیدواریم این نشست‌ها به کرات در دانشگاه‌ها برگزار شود و شاهد خلأ عدم گفتمان و انتقاد عقلانی در دانشگاه نباشیم.

انتهای پیام
captcha