صحیفه سجادیه ابواب عشق الهی را به روی انسان باز می‌کند
کد خبر: 4124561
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
آیت‌الله اراکی:

صحیفه سجادیه ابواب عشق الهی را به روی انسان باز می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دعاهای صحیفه سجادیه و معارف ناب آن ابواب عشق الهی را به روی انسان باز می‌کند، گفت: عشق‌بازی با خدا در قالب دعا هنر مخصوص ائمه اطهار(ع) است که بالاترین جلوه آن در دعاهای صحیفه سجادیه مشاهده می‌شود.

آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با عنوان «صحیفه سجادیه، سلاح جهاد تبیین» که امروز، هفتم اسفندماه در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به تجلی عشق الهی در صحیفه سجادیه، بیان کرد: عشق الهی جلوه بسیار عجیبی در ادعیه ائمه اطهار(ع) دارد. بنابراین، اخلاق، فقه، حکومت، حکمت و هرچه در مجموعه فرهنگی می‌جوییم ریشه در عشق الهی دارد.

وی با بیان اینکه محبت الهی نیازمند پژوهش‌های گسترده است، افزود: اساس برقراری روابط و جامعه سالم و کمال انسانی عشق و محبت الهی است و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

اراکی اظهار کرد: امام سجاد(ع) عشق و محبت الهی را از طریق دعا در جامعه اسلامی منتشر کردند و پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) عالی‌ترین جلوه عشق الهی را در صحنه کربلا به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) قهرمان عشق‌بازی با خداوند متعال است، ادامه داد: کمترین تعلق به غیر خدا به زمین و سراسر تعلق به خداوند و آویختگی به او در وجود مبارک حضرت علی(ع) متجلی بود.

اراکی با اشاره به اینکه عشق‌بازی با خدا در قالب دعا هنری مخصوص ائمه اطهار(ع) و بالاترین جلوه آن در دعاهای صحیفه سجادیه است، افزود: یکی از براهین امامت ائمه اطهار(ع) به ویژه امام علی(ع) کلامات ایشان در فنای الهی و تسبیح خداوند است. عشق سوزان الهی انسان را به حرکت درمی‌آورد و صحنه کربلا، مقاومت‌ها و رشادت‌های شهیدان در زمان انقلاب را خلق می‌کند و انسان را به کمال معنوی می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه دعاهای صحیفه سجادیه و معارف ناب آن ابواب عشق الهی را به روی انسان باز می‌کند، تأکید کرد: ماه مبارک رمضان، ماه عشق‌بازی و گفتمان و رفتار عاشقانه با خداوند متعال است و نباید از این ماه غافل باشیم. ماه شعبان انسان‌ها را برای ضیافت ماه مبارک رمضان و عشق‌ و مناجات با خداوند متعال در این ماه سرشار از خیر و برکت آماده می‌کند.

انتهای پیام
captcha