جمهوری اسلامی ایران توانایی گفتمان‌سازی دارد
کد خبر: 4120605
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
معاون سازمان بسیج اساتید کشور:

جمهوری اسلامی ایران توانایی گفتمان‌سازی دارد

علی مرادزاده با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی گفت: گفتمان حضرت امام(ره) در سال 57 بر سایر گفتمان‌ها چیره شد و این موضوع مهم است که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره توانایی گفتمان‌سازی دارد.

نشست کانون بسیج اساتید لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی مرادزاده، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور در نشست کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان با موضوع «تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی» که سه‌شنبه، 18 بهمن‌ماه با حضور دانشگاهیان در سالن نشست‌های شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بر پایه انتخاب اکثریت قاطع مردم ایران در سال 57 بر گفتمان مارکسیسم، کمونیسم، سوسیالیسم، باستان‌گرایی و لیبرالیسم چیره شد.

وی با بیان اینکه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که از سوی دشمنان، جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی به‌ راه افتاده است، افزود: جهان در حال تغییر از حالت دو قطبی به حالت چند قطبی است و ایران اسلامی، ظرفیت و پتانسیل ابرقدرت‌ شدن را داراست.

مرادزاده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی توانایی گفتمان‌سازی دین‌محور را دارد و این برای دشمنان غربی، بسیار ناگوار است، اضافه کرد: ظرفیت قدرت جمهوری اسلامی ایران در دنیای امروز با سایر قدرت‌ها، رقابت می‌کند.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در سخنانی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را تغییر نگاه‌ها دانست و گفت: براساس این تغییر نگاه، انسان، هویت خود را پیدا می‌کند که همان نگاه به خود و کرامت انسانی در گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

وی دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را ایجاد یک نظام سیاسی براساس دین‌ اسلام در جهان معاصر دانست که آرمان‌هایی همچون توحیدباوری، استقلال و سرافرازی وطن را به انسان معاصر آموخت.

ترویج فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت و ایستادگی در برابر نظام سلطه که فرعون زمان است از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که رئیس دانشگاه لرستان آن‌را تبیین و تشریح کرد.

در بخشی از این نشست، دانشگاهیان حاضر در نشست، دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، مطرح کردند و علی مرادزاده، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور به پرسش‌ها، پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha