جشنواره «فجر ولایی» در لرستان برگزار شد
کد خبر: 4119695
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

جشنواره «فجر ولایی» در لرستان برگزار شد

جشنواره قرآنی «فجر ولایی» هم‌زمان با سالروز ولادت با سعادت اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی(ع) در خرم‌آباد برگزار شد.

جشنواره قرآنی فجر ولاییبه گزارش ایکنا از لرستان، اختتامیه جشنواره قرآنی «فجر ولایی»، شامگاه شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلالم صادق جعفرپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌‌الاسلام روح‎الدین دریکوند، مسئول شورای هیئت‌های مذهبی کشور، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد و برخی دیگر از مسئولان استانی، در خرم‌آباد برگزار شد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم گفت: در این شرایطی که تربیت فرزند بسیار سخت است، باید به پدران و مادران کودکان قرآنی تبریک گفت که توانسته‌اند، فرزندان خود را با قرآن آشنا و مأنوس کنند.

وی با بیان اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم، فرصت سوءاستفاده از علم فراهم شده است، بر ضرورت هوشیاری فرزندان تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان را در مسیر درستی که بتوانند نویدبخش آینده درخشان برای کشور باشند، قرار دهیم.

احمدی با بیان اینکه صرفا تربیت کودکان قرآنی کافی نیست بلکه باید آنان را در طی مسیر همواره همراهی کنیم، افزود: به هر میزان که سن کودکان بیشتر شود، به موانعی برخواهند خورد و انحرافاتی بر سر راهشان ایجاد می‌شود، اما باید تلاش کنیم تا فرزندان خود را همچنان در مسیر قرآن و عترت حفظ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با یادآوری اینکه اصول صحیح زندگی و همچنین مدیریت صحیح یک جامعه در آموزه‌های قرآن و عترت است و باید به این موارد توجه ویژه کنیم، خواستار توجه والدین به تربیت قرآنی فرزندان شد.

احمد کاظمی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم بر ضرورت توجه به ارتقای علمی کودکان و نوجوانان تأکید کرد و افزود: ایمان و علم دو بال هستند که هر دو در کنار هم باعث پیشرفت و ترقی فرد و جامعه خواهند شد. لذا، باید هم بر روی ایمان و عقاید فرزندان خود و هم تحصیل علم آنان حساس بوده و توجه ویژه داشته باشیم.

وی خطاب به کودکان قرآنی حاضر در این مراسم که به اجرای قرائت قرآن پرداخته بودند، گفت: باید تلاش کنید تا هم در عرصه علم و هم فعالیت‌های پرورشی و مذهبی سرآمد باشید و در کلاس درس و محله‌ای که زندگی می‌کنید همواره پویا و فعال بوده و مساجد محله‌تان را تقویت کنید.

کاظمی با تأکید بر اینکه نسل جدید و کودکان قرآنی باید مساجد محله خود را احیا و پویا کنند، بر ضرورت تکثیر این نسل تأکید کرد و افزود: باید در زمینه تربیت نسل قرآنی شبکه‌سازی انجام دهیم.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ نفر در سه رده سنی نونهالان، کودکان و نوجوانان در این جشنواره شرکت کردند، گفت: این مسابقه به مدت سه روز در مؤسسه رهروان حضرت فاطمه(س) خرم‌آباد برگزار شد که در پایان ۲۰ نفر برگزیده و با اهدای لوح و هدایایی از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha