اهداف انقلاب کهنه شدنی نیست
کد خبر: 4118995
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
امام جمعه خرم‎آباد:

اهداف انقلاب کهنه شدنی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی با بیان اینکه ارزش‌ها و اهداف انقلاب کهنه شدنی نیست، بلکه همیشه تازه و مورد احترام تمام ملت‌های مسلمان است، گفت: انقلاب اسلامی، مردمی‌ترین انقلاب تاریخ است‌ و با جهاد تبیین به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و اعیاد ماه رجب اظهار کرد: دهه فجر، روزهای به یادماندنی برای تمام نسل‌ها است.

وی با بیان اینکه دهه فجر سال ۵۷ روزهایی پرالتهاب و پرخاطره بود و شرق و غرب دست در دست هم داده بودند، اضافه کرد: استکبار جهانی، تمام قدرت خود را برای تقابل با ملت ایران به کار گرفتند ولی انسانی با توکل به خداوند در کنار تدبیر و حکمت و به پشتیبانی ملت در مقابل جهانخواران ایستاد.

شاهرخی با بیان اینکه سردمداران رژیم پهلوی نمی‌خواستند پیوند امام با ملت شکل بگیرد، اما نقشه‌های آنان نقش بر آب شد، ادامه داد: در انقلاب اسلامی، باران نصرت الهی نصیب ملت ایران شد و باید بر نعمت انقلاب شاکر باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در حالی‌ که رژیم پهلوی سر کار بود، تشکیل دولت داد، نقشه راه را در بهشت زهرا ترسیم و ملت در پشتیبانی از امر امام(ره) به خیابان‌ها آمدند، افزود: در و دیوار حوزه کمالیه به مجاهدت علمای این خطه از جمله شیخ‌ عبدالرحمان لرستانی در کنار آیت‌الله مدرس و مرحوم آیت‌الله کمالوند، شهادت می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارزش‌ها و اهداف انقلاب کهنه شدنی نیست بلکه همیشه تازه و مورد احترام تمام ملت‌های مسلمان است، گفت: از مصادیق ارزش‌های انقلاب، نفس پذیرش ظلم، تقابل با ظالم، مقابله با نفوذ بیگانگان، توحید و عدالت است.

شاهرخی انقلاب اسلامی ایران را مردمی‌ترین انقلاب تاریخ توصیف کرد که باید مردمی بماند، اضافه کرد: بخش مهمی از مردمی ماندن انقلاب، به مدیران بستگی است، به‌طوری‌ که اگر هر کس به اداره‌ای مراجعه کرد و اعتمادش به انقلاب بیشتر شد ما وظیفه خود را در قبال مردمی‌ترین انقلاب انجام داده‌ایم.

امام جمعه خرم‎آباد خدمتگزاری بی‌منت و خود را نوکر مردن دانستن را ویژگی مدیران انقلابی دانست و با بیان اینکه ما در مقطع حساسی قرار داریم، اضافه کرد: پیش‌روی و تداوم انقلاب به تبلیغ و تبیین است، چراکه این انقلاب با تبلیغ و جهاد تبیین پیروز شد. لذا، وظیفه ما تبیین فوری، قطعی و فوری است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید چهره منافقینی که ۱۷ هزار نفر را شهید کردند، معرفی کنیم، افزود: باید با جهاد تبیین، صف جوانان و نوجوانان را از منافقان جدا کنیم تا آنان بفهمند، شعار آزادی منافقان انحرافی است و عمل آنان توأم با خونریزی است.

دانش‌آموزان و معلمان نبض انقلاب هستند

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی ‎فقیه در لرستان همچنین، امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب که در مدرسه شاهد مهر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ۱۲ بهمن و دهه فجر روزهای سرنوشت‌سازی برای ملت ایران و ملت‌هایی که در راه رسیدن به استقلال جهاد کردند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام راحل با توکل به ذات الهی و با اخلاص و ایمان، حکمت، درایت، تدبیر و شجاعت در ۱۲ بهمن‌ماه  پا به سرزمین ایران نهاد، افزود: در این نصرت الهی نقش معلمان و دانش‌آموزان بسیار پررنگ بود و نواخته شدن زنگ انقلاب به‌ معنای تأثیرگذاری این دو قشر بوده است.

شاهرخی اضافه کرد: تعطیلی مدارس در آن مقطع کمر رژیم طاغوت را شکست و امروز آنانی که در مقابل نظام اسلامی ایستادند و ادعای رهبری دارند تبهکارترین افراد روی زمین هستند. امروز تبهکارترین افراد در مقابل صف معلمان و دانش‌آموزان هستند. منافقان در شهادت شهدای انقلاب اسلامی سهیم و شریک بودند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با بیان اینکه دانش‌آموزان و معلمان نبض انقلاب هستند، گفت: این زنگ انقلاب به معنای این است که نبض انقلاب با بصیرت و آگاهی همگانی دانش‌آموزان، دانشجویان و  معلمان و عموم مردم همیشه خواهد زد و انقلاب اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری به راه خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha