مؤلفه‌‌های رشد و پیشرفت جوامع
کد خبر: 4117684
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۸
امام‌جمعه موقت خرم‌‌آباد تشریح کرد:

مؤلفه‌‌های رشد و پیشرفت جوامع

امام‌جمعه موقت خرم‌‌آباد با بیان اینکه همیشه جامعه و مردمی رشد و پیشرفت دارند که دارای چند مؤلفه باشند، گفت: یکی از این مؤلفه‌ها رهبری آگاه، بصیر، هوشیار و مؤلفه دوم نیز وحدت و انسجام مردمی آگاه، بصیر، هوشیار، مقاوم و صبور است.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، امام جمعه موقت خرم آبادحجت‌الاسلام بهروز شمسی‎فر، امام‌جمعه موقت خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه همیشه جامعه و مردمی رشد و پیشرفت دارند که دارای چند مؤلفه باشند، گفت: یکی از این مؤلفه‌ها رهبری آگاه، بصیر، هوشیار، مدیر، مدبر، عالم، عادل و الهی ‌است.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای از چنین رهبری برخوردار باشد یکی از مؤلفه‌های پیشرفت را در اختیار دارد، مؤلفه بعدی حضور، وحدت و انسجامِ مردمی آگاه، بصیر، هوشیار، مقاوم و صبور است که با استقامت و پیروی از رهبرشان به سوی هدف خود گام بر می‌دارند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه خانه‌نشین شدند به این خاطر بود که مردم پای کار نیامدند، اگر امام حسن‌مجتبی(ع) مجبور به صلح شدند چون مردم در صحنه حضور نداشتند، اضافه کرد: اگر امام حسین(ع) به شهادت رسید چون مردم نیامدند تا به وظیفه خود عمل کنند.

شمسی‎فر با بیان اینکه در این دوران و در زمان ظهور نیز همین است، گفت: کسی فکر نکند که اگر الان از کاروان حق و از ولایت فقیه با همه تبعات و مشکلاتی که ممکن است این مسیر به همراه داشته باشد جدا شود پیشرفتی در کارش حاصل خواهد شد.

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد اضافه کرد: یک زمانی امام حسین(ع) تحریم شدند، آب غذا و امنیت وجود نداشت، زن و بچه ایشان اسیر و خود و عزیزان‌شان کشته و تکه‌تکه شدند؛ اما پای دین ماندند، الان نیز همین طور است.

وی در ادامه با بیان اینکه کاروان حق و باطل همیشه وجود داشته و دارند، گفت: پرچمداران کاروان حق عبارت از پیغمبران معصومین(ع) و امام زمان(عج) هستند کمااینکه در دوران ما نائب امام زمان(عج) که با توجه به احکام هر کسی باید نسبت به نظر مرجع تقلید خود در این مورد عمل کند.

شمسی‎فر ادامه داد: در مسائل سیاسی فقیه جامع‌الشرایطی که وقتی مسئولیت بر دوش او قرار می‌گیرد و این پرچم بر دست اوست که همه باید از آن تبعیت کنند و او را یاری کنند. تا این کاروان به مقصد برسد و این پرچم به دست امام زمان(عج) سپرده شود.

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد با بیان اینکه در زمان انقلاب ما سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داشتیم، اظهار کرد: قبل از انقلاب استقلال کشور ما بسیار ضعیف بود، بالاترین رده حاکم بر توسط سفارتخانه‌های آمریکا و انگلستان اداره می‌شد، یک روز رضاخان را می‌آوردند و یک زمانی می‌دیدند که دیگر فایده‌ای ندارد و محمدرضا فرزندش را به جایش می‌نشاندند، بدون اجازه آنان[آمریکا و انگلیس] نمی‌توانستند کوچک‌ترین تصمیم سیاسی بگیرند و همه جنبه‌های کشورازجمله نفت، گاز، صنایع و ارتش ما تحت سلطه بیگانگان بود.

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت فرمانده ارتش ایران باید در مقابل یک سردمدار آمریکایی مانند یک سرباز می‌ایستاد، گفت: انقلاب اسلامی توانست آمریکا را نه تنها از ایران بلکه از منطقه و کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن، لبنان بیرون کند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: یک زمانی ما در اختیار اداره کشور خود را نیز نداشتیم اما الان اگر بخواهند در منطقه کاری بکنند بدون حضور ایران و ملت ایران هرگز نمی‌توانند کاری کنند.

وی افزود: دشمنان وقتی دیدند ایران دیگر پایگاه امنی برایشان نیست شروع به دسیسه چینی علیه کشور ایران کردند و زمانی با ترور، زمانی با جنگ، زمانی با تحریم و گاهی هم با ایجاد اغتشاشات تلاش کردند کشور ایران را با مشکل مواجه کنند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند و طبیعی است که عصبانی باشند، چون می‌بینند این کشور به سرعت در حال رشد و پیشرفت است.

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد با بیان اینکه دشمنان هر مشکلی را ایجاد می‌کنند ولی این مردم با ایمان، استقامت، صبر و هدایت‌های رهبر نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کنند این در حالی است که وزیر امور خارجه قبلی آمریکا یعنی گفته بود ما با هزینه‌های هنگفت و بهترین متفکران فکر می‌کنیم و نقشه می‌کشیم، بهترین مجریان را به کار می‌گیریم اما رهبری ایران با یک سخنرانی چند دقیقه‌ای همه آنها را به هم می‌ریزد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دشمنی استکبار جهانی با اسلام اشاره کرد و ضمن محکوم کردن قرآن سوزی‌های اخیر در برخی کشورها، اظهار کرد: این قرآن‌سوزی‌ها نشانه عجز و ناتوانی دشمن است کمااینکه  قرآن کریم می‌گوید: همه شما انس و جن اگر می‌توانید با همه دانشمندان‌تان یک سوره مانند سوره‌های قرآن بیاورید».

وی با بیان اینکه دشمنان چون توانایی مقابله با دین مبین اسلام را ندارند ناچار به قرآن‌سوزی، اهانت به رهبری و تحریم سپاه پاسداران هستند، ادامه داد: اگر سپاه نبود چه کسی می‌خواست جلوی ورود داعش به اروپا را بگیرد؟ دشمنان خودشان می‌دانند قرآن، رهبر انقلاب و سپاه مانع رسیدن آنها به اهداف‌شان است.

امام‌جمعه موقت خرم‎آباد اضافه کرد: دشمنان مجبور به این توطئه‌ها هستند هر چند توطئه‌های آنها اثری نخواهد داشت و این امت با هدایت‌های رهبری آگاه و بصیر خود همه این نقشه‌ها را نقش بر آب خواهد کرد.

وی افزود: از قبل انقلاب تاکنون آمریکا روز به‌ روز افول کرده و این انقلاب با همه مشکلاتی که برای آن درست کرده‌اند روز به روز قدرتمندتر شده است.

انتهای پیام
captcha