کلنگ ساخت مدرسه خیرساز در حسن‌آباد کرج به زمین زده شد
کد خبر: 4116107
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

کلنگ ساخت مدرسه خیرساز در حسن‌آباد کرج به زمین زده شد

کلنگ ساخت مدرسه 12 کلاسه به همت خانواده زنده‌یاد خداکرم روستایی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان در منطقه حسن‌آباد کرج زده شد.

مدرسه خیرساز

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز روز شنبه، یکم بهمن‌ماه در جریان مراسم کلنگ‌زنی ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه محروم حسن‌آباد کرج اظهار کرد: استقبال و همراهی خیرین موجب شد تا برنامه ساخت ۲۰۰ مدرسه با هدف جبران عقب‌ماندگی‌های آموزشی در این استان ترسیم شود.

وی افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه محله محروم حسن‌آباد کرج به همت خانواده زنده‌یاد خداکرم روستایی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: استان البرز در رتبه‌های نخست تراکم جمعیت و مهاجرپذیری کشور است و از ابتدای تأسیس، سرانه‌ها و زیرساخت‌های متناسب با جمعیت خود را نداشت و به‌طور خاص در سرانه‌های آموزشی با فقر جدی مواجه است.

عبداللهی گفت: در سفر رئیس‌جمهور پیشنهاد دادیم که ظرف مدت یک سال طی تعامل دولت و خیرین، ساخت ۱۰۰ مدرسه را به پایان برسانیم ولی این ظرفیت را داریم که این تعداد را به ۲۰۰ و یا ۳۰۰ مدرسه در بازه زمانی سه یا چهار ساله برسانیم چرا که استان البرز برای رسیدن به متوسط کشور به پنج هزار و 500 کلاس درس نیاز دارد.

استاندار البرز در پایان بیان کرد: با تمام وجود آرزو دارم که تمامی دانش‌آموزان در این نظام مقدس به مدارج عالی تحصیلی دست یابند و ایران اسلامی به پشتوانه این ظرفیت ارزشمند، کشوری توسعه یافته و مترقی‌تر در دنیا باشد.

انتهای پیام
captcha