حیات طیبه چگونه به دست می‌آید
کد خبر: 4112797
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد پاسخ داد

حیات طیبه چگونه به دست می‌آید

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر با بیان اینکه اگر انسان به حیات طیبه قدم گذاشت به هدف از خلقت رسیده است، گفت: حیاط طیبه با اخلاق، معاشرت با انسان‌های با فضیلت، دین و موعظه، شرکت در مراسم دینی و یاد خدا به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌جمعه موقت خرم‌آبادحجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به آیه ۲۴ سوره انفال «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم...؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به‌سوی چیزی می‌خواند که شما را زنده می‌کند»، گفت: دقت در این آیه هدف از خلقت را برای ما روشن می‌کند.

وی با بیان اینکه حیات شامل حیات نباتی، گیاهی و حیوانی است، افزود: هر موجود زنده‌ای از حیات حیوانی بهره‌مند است و این حیات خصوصیاتی دارد که در بین همه موجودات زنده مشترک است که از جمله این خصوصیات می‌توان به خوردن، آشامیدن، خوابیدن، زوج بودن، فرزند داشتن، خانه و آشیانه داشتن، پوشاک داشتن و کار و تلاش اشاره کرد؛ یعنی همه موجودات زنده صبح در این چرخه دنبال رزق و روزی خود حرکت می‌کنند و هیچ موجود زنده‌ای پیدا نمی‌کنید که از این چرخه بیرون باشد.

امام‌ جمعه موقت خرم‎آباد با یادآوری اینکه همه این نیازها هر روز تکرار می‌شود تا اینکه مرگ، یک به یک آنها را از این چرخه خارج می‌کند، اظهار کرد: در این نوع حیات، انسان با سایر موجودات مشترک است و اگر انسان به این نوع زندگی اکتفا کند و هدف او همین حیات باشد به نظر می‌رسد از موجودات دیگر عقب مانده است چون برخی از موجدات زنده ممکن است در برخی از این موارد(نیازها) مانند خوردن و خوابیدن تولید مثل و تلاش از انسان پیشی بگیرند و باید پرسید آیا موجودی که باید خلیفة‌الله در روی زمین باشد برای این زندگی خلق شده است؟ و امید و آرزو و هدفش باید برای این باشد؟

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان باید بیندیشد چند درصد از بشریت به این زندگی اکتفا کرده‌اند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: نوع دیگری از حیات هم داریم که حیات اخروی یا حیات طیبه نام دارد که اگر انسان به این حیات قدم گذاشت تازه به هدف از خلقت رسیده است. اگر ما می‌خواهیم از زندگی حیوانی دور و زنده به حیات طیبه باشیم باید دارای عمل باشیم.

شمسی‌فر با بیان اینکه با ایمان، عمل صالح و تقوا، معاشرت با انسان‌های با فضیلت، از راه دین و موعظه، شرکت در مراسم و مجالس دینی و با ذکر و یاد خدا می‎توان به حیات طیبه دست پیدا کرد، گفت: همان‌طور که امام علی(ع) فرموده است: «بالعلمِ تکون الحیات»، لازم است دین، احکام و معارف خود را بشناسیم و اخلاق دین را یاد بگیریم.

انتهای پیام
captcha