شهید سلیمانی پاسدار تفکر انقلابی در منطقه بود
کد خبر: 4112019
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

شهید سلیمانی پاسدار تفکر انقلابی در منطقه بود

فرمانده سپاه اصفهان گفت: دشمنان ما به دنبال حذف تفکر انقلابی و اسلامی از منطقه خاورمیانه بودند، ولی شهید سلیمانی تمام نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.

سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که امروز، ۱۳ دی‌ماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، به نقش شهید سلیمانی در مقابله با تهدیدات منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: دشمنان ما می‌خواستند منطقه خاورمیانه را عاری از تفکر انقلابی، اسلامی و جهادی کنند. آمریکایی‌ها با حمله به افغانستان و عراق، جنگ نیابتی، پشتیبانی در انزوای سیاسی اقتصادی و تحریم‌های هوشمند، قصد نابودی جمهوری اسلامی و براندازی آن را داشتند. آنها با طرح خاورمیانه جدید، تهدید کشورهای اسلامی و سازماندهی داعش به دنبال ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و رشد فراگیر آن در منطقه بودند، اما حاج قاسم سلیمانی کسی بود که موفق شد تمام نقشه‌های دشمن در منطقه را خنثی کند.

وی به ویژگی‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: حاج قاسم با صبر و استقامت، ولایتمداری و عزت و احترامی که برای خانواده شهدا قائل بود، الگویی از سربازان امام و مقام معظم رهبری به مسلمانان جهان معرفی کرد که همه شیفته او شدند، به‌گونه‌ای که در زمان شهادت ایشان می‌گفتند همه ما حاج قاسم هستیم. این افراد حاضرند همان مسیری را که حاج قاسم با وجود ناملایمات و سختی‌ها در آن پا گذاشت و نقش‌آفرینی کرد، ادامه دهند و پیش ببرند. یکی از سربازان و مدافعانی که حاج قاسم تربیت کرد، شهید حججی بود. ایشان افرادی را تربیت کرد که مکتب او را ادامه خواهند داد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: حاج قاسم عاشق روضه حضرت زهرا(س) بود و تمام مشکلات خود را با توسل به آن حضرت برطرف می‌کرد. ایشان معنویتی را به نمایش گذاشت که ما به آن غبطه می‌خوریم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت حاج احمد کاظمی ادامه داد: حاج قاسم گاهی مخفیانه به گلستان شهدا می‌آمد و قبر رفیق خود را زیارت می‌کرد و به آن غبطه می‌خورد. ایشان در کوه، دشت، بیابان، صحرا و کشورهای گوناگون به دنبال شهادت می‌گشت و همیشه آرزوی شهادت داشت.

سردار فدا به فتنه‌های آخرالزمان اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید: «زیاد بودن فتنه‌های آخرالزمان شما را نگران و مأیوس نکند. فتنه‌های آخرالزمان برای آزمایش شما و رسواکردن منافقین است.» همچنین شهید بزرگواری که به‌مناسبت سالگرد او جمع شده‌ایم، می‌گفت: «بعد از ما فتنه‌هایی رخ خواهد داد که ما شهدای قبل از این ایام غبطه می‌خوریم و دعا می‌کنیم که کاش در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همراهشان بودیم.»

وی مردم اصفهان را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: شما با فتنه‌گران همراهی نکردید، به فراخوان‌ها جواب ندادید، به دنبال برهنگی و آسیب‌رسانی به زیرساخت‌های کشور نبودید و در مقابل اهانت به قرآن در برابر فتنه‌گران ایستادید، اجر و ثوابتان در تعریف حاج قاسم است. شهید محسن رضایی که در روزهای اخیر در سمیرم به شهادت رسید، یکی از همین افراد بود. او در ایام فاطمیه نذر کرد و برات شهادت خود را از حضرت زهرا(س) گرفت.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تأکید کرد: ما و شما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا عهد و پیمان ببندیم که از ایمان، عزت و سربلندی ایران دفاع کنیم و قسم بخوریم که تا آخرین قطره خون خود پشت سر انقلاب بایستیم و حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

شهید سلیمانی؛ چهره بین‌المللی مقاومت

سردار امامقلی شاهوردی، معاون سابق سپاه قدس و همرزم شهید سلیمانی نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت و اظهار کرد: من در عملیات بیت‌المقدس، بیسیم‌چی شهید احمد متوسلیان بودم. یک روز ایشان، من را صدا کرد و از محل زندگی بقیه بچه‌ها پرسید و من جواب دادم. بعد ایشان گفت امام خمینی با ما چه کرده‌ است، ما اصلا نمی‌دانستیم این شهرها و آدم‌ها کجا هستند، اما ایشان باعث شد با همه این‌ها آشنا شویم.

وی ادامه داد: روزی در لاذقیه جلسه داشتیم و من به یاد حرف آن روز برادر متوسلیان افتادم. دیدم سردار سلیمانی در بالای جلسه نشسته‌ و کنار ایشان، یک نفر لبنانی است، یکی افغانستانی، دیگری سوریه‌ای، بعدی یمنی و سپس عراقی؛ آیا این افتخار بزرگی برای ما نیست که از ملیت‌های مختلف دور یک سرباز جمهوری اسلامی جمع شده‌ باشند؟

معاون سابق سپاه قدس در خصوص بخشندگی شهید سلیمانی گفت: حدود سال 93 یک روز بعد از نماز صبح، سردار سلیمانی به من زنگ زد و گفت به منزل پدر شهید ابراهیمی برویم. من با آنها تماس گرفتم و هماهنگ کردم که قرار است به آنجا برویم. در ماشین، نامه‌ای به سردار سلیمانی نوشتم که برای هدیه به خانواده‌های ایثارگر، 50 میلیون به ما بدهند. ایشان مبلغ را به یک میلیارد افزایش داد، به‌طوری که تا یک سال پس از شهادت ایشان ما هنوز از این پول استفاده می‌کردیم.

وی خاطره‌ای از کمک سردار سلیمانی به کردها تعریف کرد و افزود: مسعود بارزانی در مصاحبه‌ای با یک روزنامه ترکی تعریف می‌کند که داعش به 40 کیلومتری اربیل رسیده و به مخمور حمله کرده بود. در این شرایط، وقتی با رئیس‌جمهور آمریکا، فرانسه و ترکیه صحبت کردم، هیچ کدام حاضر به کمک به ما نشدند. بارزانی می‌گوید بعد از این با وزارت امور خارجه ایران تماس گرفتم و آنها به من گفتند حاج قاسم در بغداد است، با ایشان تماس بگیرید.

شاهوردی ادامه داد: با حاج قاسم تماس گرفتم و شرایط را برای او توضیح دادم، ایشان گفت اگر می‌توانید امشب را مقاومت کنید. بارزانی تعریف می‌کند که 4 صبح فردای آن روز به او خبر دادند که حاج قاسم با دو هواپیما حامل نیرو و تجهیزات در فرودگاه است. او می‌گوید در مسیر، چند داعشی را که فرار کرده بودند، اسیر کردیم و از آنها پرسیدیم چه اتفاقی افتاده است، پاسخ دادند دیشب وقتی در مخمور بودند، شنیدند که حاج قاسم به اربیل آمده است، آنها به این نتیجه رسیده بودند که عقب‌نشینی کنند و ما هم برای اینکه تسلیم شویم، به سمت اربیل فرار کردیم.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی با اینکه گاهی بی‌مهری‌هایی از مسعود بارزانی می‌دید، باز هم به او کمک می‌کرد. این مرد بزرگ چگونه عمل کرد که اکنون بین همه عزیز شده است؟ بسیاری از شهدای ما افراد تحصیل‌کرده و موفقی بودند، اما هیچ کدام به این صورت عزیز نشده‌اند. شهید سلیمانی عزیز شد و در عین حال، آمریکا را ذلیل کرد. هیچ کس تا به حال به یک پایگاه آمریکایی شلیک نکرده بود، ولی ما بعد از شهادت حاج قاسم این کار را انجام دادیم. عراقی‌ها روزی با ما می‌جنگیدند، اما می‌بینید که برای حاج قاسم چه تجمعاتی شکل دادند.

معاون سابق سپاه قدس با اشاره به ولایت‌پذیری شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم علاوه بر اخلاص، صدق و صداقت، چیزی بالاتر هم داشت. در واقع، اطاعت محض ایشان در مقایسه با سایر فرماندهان، او را بزرگ کرد. شهید سلیمانی فرمان مقام معظم رهبری را اطاعت و با سربازان خود به‌گونه‌ای رفتار کرد که تمام دستورات او را انجام دهند. حاج قاسم به دستور رهبری به سوریه رفت و اسد را مجاب کرد که باقی بماند. او کاری کرد که امروز برخی از نیروها در کشورهای منطقه سپر بلای ما شده‌اند.

وی تأکید کرد: توصیه سردار به ما، عمل صادقانه، ارتباط صمیمانه و تدبیر هوشمندانه بود. خداوند به ملت ایران توفیق داده است که چنین افرادی بروز و ظهور پیدا کردند و محبوب دل‌ها شدند. شهادت حاج قاسم، او را به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل کرد و باعث ذلت دشمنان ایران شد تا روز شهادت ایشان به روز مقاومت تبدیل شود.

مسعود احمدی

انتهای پیام
captcha