سرداری که فرقان حق و باطل بود
کد خبر: 4110849
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

سرداری که فرقان حق و باطل بود

کارشناس و پژوهشگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه سردار سلیمانی، فرقان بین حق و باطل بود و آرمان رهایی قدس را داشت، گفت: ایشان در کشورهای مختلف در مقابله با تروریسم، استعمار، استکبار و صهیونیست ایستاد، لذا رسانه باید شخصیت کم‌نظیر این سردار بزرگ اسلام را در سطح جهانی معرفی کند.

حاج قاسم سلیمانیبه گزارش ایکنا از لرستان، مصطفی فارویی، کارشناس و پژوهشگر مسائل بین‌الملل در سلسله نشست‌های مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان بسیج فضای مجازی لرستان که شنبه، 10 دی با موضوع «حاج قاسم به مثابه یک رسانه» برگزار شد، گفت: سردار سلیمانی، ظرفیت‌ رسانه‌ای بزرگ است که باید در گستره وسیع مطرح شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در کشورهای متعدد مدیریت و فرماندهی جنگ را بر عهده داشت و در آن موفق بود، اضافه کرد: برخی‌ها سردار سلیمانی را با چگوارای شرق مقایسه می‌کنند، در حالی‌ که چگوارا فرماندهی بود که در بسیاری از جنگ‌ها شکست خورده بود، اما سردار سلیمانی در کشورهای خارج از کشور خود پیروز بود.

فارویی با بیان اینکه او در کشورهای مختلف در مقابله با تروریسم، استعمار، استکبار و صهیونیست ایستاد، لذا رسانه باید شخصیت کم‌نظیر این سردار بزرگ اسلام را در سطح جهانی معرفی کند، گفت: وقتی رئیس‌‌جمهور در سازمان ملل عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بالا گرفت واقعا یک همهمه یا به قول معروف هیجانی در صحن مجمع عمومی شکل گرفته بود.

کارشناس و پژوهشگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه فضای رسانه‌ای که در اختیار دشمن است، انعکاس اخبار و تصاویر و رشادت‌های سردار سلیمانی را تحریم کرد، به‌طوری‌ که عکس چهره ایشان در فضای رسانه‌ای و هم در فضای مجازی تحریم شد، اظهار کرد: در مقابل می‌توان گفت که دشمنان حتی از عکس سردار سلیمانی در فضای مجازی هم می‌ترسند.

فارویی بیان کرد: یکی از ابعاد رسانه‌ای که در خصوص شهادت سردار سلیمانی مطرح است، مسئله آمریکا و دشمن‌شناسی است، چراکه برای مقوله دشمن‌شناسی و جنایت آمریکا، نمونه‌ای واضح‌تر و شفاف‌تر از به شهادت رساندن این سردار بزرگ اسلام توسط آمریکا وجود ندارد.

کارشناس و پژوهشگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در موارد زیادی ایالات متحده به جمهوری اسلامی ضربه زده و حتی عذرخواهی هم نکرده است، گفت: جنایتی که ایالات متحده در فرودگاه بین‌المللی بغداد انجام داد از این منظر قابل تحلیل رسانه‌ای است که اولا آمریکا در میدان نظامی نتوانست سردار سلیمانی را شهید کند و در ثانی سردار سلیمانی به‌عنوان نماینده نظامی کشور در کشور دیگر و به‌عنوان یک دیپلمات و سفر وی به عراق کاملا مشخص و اعلام شده بود، اما در فرودگاه بین‌المللی وی را با یک سلاح غیر متعارف کاملا ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته برای نشان دادن جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی کم کار شده است، در حالی‌ که با کار رسانه‌ای باید یاد سردار سلیمانی را به موج تنفر از آمریکا تبدیل کرد، افزود: رسانه سردار سلیمانی بهترین فرصت برای معرفی جنایات آمریکاست، چراکه چیزی واضح‌تر از شهادت مظلومانه این سردار بزرگ اسلام نبود. مبارزه‌ سردار سلیمانی در تمام عمر با استکبار بود و با این ظرفیت رسانه‌ای می‌توان به نحو شایسته در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب و استکبارستیزی استفاده کرد.

کارشناس و پژوهشگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی عمارگونه بود، گفت: ایشان فرقان بین حق و باطل بود. جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه در دعاها داریم که خدایا ما را به دست شقی‌ترین اشقیا شهید کن و شقی‌تر از آمریکا وجود ندارد، اضافه کرد: باید از این فرصت برای تبیین نوع شهادت سلیمانی به دست آمریکا به‌عنوان شقی‌ترین اشقیا استفاده کرد. از رسانه سردار سلیمانی می‌توان برای تبلیغ آرمان رهایی قدس یا اتحاد مسلمانان استفاده کرد ولی تاکنون حتی یک سریال در این راستا ساخته نشده است.

فارویی با بیان اینکه قدرت رسانه سردار سلیمانی جلوتر از فعالیت‌های تبیینی ما در حوزه قدس بود و می‌توانستیم از این قدرت رسانه‌ای برای تبیین رهایی قدس استفاده کنیم، اظهار کرد: یکی از چالش‌های حوزه رسانه، این است که معادلات رسانه‌ای را به سطح خُرد بردیم و بحث‌های استراتژیک تاریخی و راهبردی را کنار گذاشتیم، کمااینکه اطلاعات جامعه نسبت به بحث جنایات تاریخی رژیم صهیونیستی کم است.

کارشناس و پژوهشگر مسائل بین‌الملل با تأکید بر لزوم توجه رسانه‌ای به چشم‌اندازها و افق دید سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نگاه آخرالزمانی داشت و ما باید این سیره و سبک زندگی را به یک برنامه زندگی تبدیل کنیم. مجموعه‌های رسانه‌ای باید توان طراحی عملیات‌های رسانه‌ای را بیشتر کنند، چراکه در طراحی عملیات‌های رسانه‌ای، ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه مطالبه عمل از مدیران در سطح سردار سلیمانی از دیگر راهبردهای رسانه‌ها در جهت استفاده از ظرفیت رسانه‌ای سردار سلیمانی است، افزود: اگر سلیمانی می‌تواند در دو کشور خارجی عملیات کند و این عملیات‌ها در سه جا به هم ملحق شود، نشان از کارهای عظیم سردار سلیمانی است و سبک مدیریتی مدیران نیز باید در راستای سبک مدیریتی این سردار بزرگ اسلام باشد؛ به‌معنای دیگر این سبک مدیریتی، ملاک ارزیابی فضای مدیریتی قرار گیرد یا شاخص‌های مدیر در میدان را تبیین کنیم.

فارویی با بیان اینکه کم‌کاری‌ها در حوزه رسانه وجود دارد، اما چرخه فرهنگ و هنر، دامنه‌هایی دارد و مخاطبان عام زمانی مکتب سلیمانی را متوجه می‌شوند که سردار سلیمانی را در فیلم‌ها و سینما ببینند، اضافه کرد: در عملیات‌های مختلف سردار سلیمانی در دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) و دیگر عملیات‌ها، این امکان وجود دارد که فیلم بسازیم، اما در این خصوص توجه نشده است و این در حالی است که در برخی کشورها در مبارزه با داعش فیلم‌هایی ساخته شده است. لذا، باید فیلم فاخر خوب در خصوص سردار سلیمانی ساخته شود.

خبرنگار _ امین زینی‌وند 

انتهای پیام
captcha