احتمال کاهش فشار گاز در استان قزوین
کد خبر: 4109610
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

احتمال کاهش فشار گاز در استان قزوین

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه مشترکان دولتی، مکلف به کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته هستند، گفت: شهروندان در مصرف گاز، صرفه‌جویی کنند تا در روزهای سرد سال، شاهد کاهش فشار گاز در برخی مناطق استان نباشیم.

فشار گاز

به گزارش ایکنا از قزوین، علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، با اشاره به محدودیت گازرسانی در زمستان، گفت: با توجه به سردی‌هوا و افزایش مصرف خانگی گاز و همچنین احتمال کاهش فشار گاز در برخی مناطق استان، مقررشده در روزهای پیک مصرف، گازرسانی به برخی واحدهای صنعتی و واحدهای استخراج رمز ارز تا پایان بهمن ما محدود شود.

وی بابیان اینکه برای جلوگیری از کاهش فشار گاز و قطعی آن لازم است، الگوی مصرف بهینه گاز در مصارف مختلف رعایت شود، افزود: شهروندان در مصرف گاز، صرفه‌جویی کنند تا در روزهای سرد، شاهد کاهش فشار گاز در برخی مناطق استان نباشیم. همچنین مشترکان دولتی، مکلف به کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز خود نسبت به‌سال گذشته هستند.

این مسئول بیان کرد: بر اساس ابلاغیه شرکت گاز ایران، تعرفه مصرفی شهروندانی که نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام دارند، افزایش نخواهد داشت، گفت: تعرفه گاز بهاء افراد برحسب میزان مصرف آنان خواهد بود و تعرفه مشترکانی که مصرف پایینی دارند، بدون افزایش نسبت به سال گذشته و تعرفه افرادی که میانگین مصرف متوسطی دارند با ۳۰ درصد و افراد پرمصرف بالای ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی گفت: کاهش پیک مصرف گاز در روزهای سرد سال اولویت شرکت گاز است و در این راستا طرح‌های تشویقی برای برخی مشترکان چون مدارس، دانشگاه‌ها، امور خیریه، اماکن ورزشی و مذهبی، مجتمع‌های تجاری و اماکن گردشگری لحاظ شده است.

حجتی‌پور در پایان اظهار کرد: شهروندان قزوینی در خصوص رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد منازل خود و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گرادی برای ادارات و سازمان‌ها توجه داشته باشند. شرکت گاز به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام نقاط استان، آماده ارائه خدمات به‌مشترکان خود بوده و شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه حادثه مرتبط با گاز ازجمله قطع گاز، آسیب‌دیدگی تأسیسات گاز شهری، نشتی، آتش‌سوزی و حوادث ناشی از مصرف گاز می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با شماره ۱۹۴ تماس گرفته و موارد را به استحضار نیروهای امدادی برسانند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha