کمیته آموزش مصرف بهینه گاز در لرستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 4109357
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

کمیته آموزش مصرف بهینه گاز در لرستان تشکیل می‌شود

استاندار لرستان با اشاره به افزایش برودت هوا در لرستان بر لزوم تشکیل کمیته آموزشی و اطلاع‌رسانی مصرف بهینه گاز تاکید کرد و گفت: محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی این کمیته در اختیار صداوسیما و رسانه‌های استان قرار گیرد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، سوم دی، در جلسه کارگروه استانی انرژی و سوخت استان لرستان، اظهار کرد: مصرف بهینه گاز توسط شهروندان و اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص به عنوان یک ضرورت و ضمانت برای جلوگیری از قطعی و کمبود گاز طی روزهای سرد زمستان است.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته اضطراری و تخصصی آموزش مصرف بهینه گاز در لرستان با اشاره به افزایش برودت هوا، گفت: این کمیته با رویکرد آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف گاز توسط شهروندان تشکیل می‌شود.

زیویار با اشاره به اینکه در این کمیته می بایست مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مقوله مصرف انرژی، نماینده تام الاختیار سازمان صداوسیما و همچنین استانداری لرستان حضور داشته باشند، افزود: محتوای آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد صرفه‌جویی در مصرف باید توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تهیه و در اختیار صداوسیما قرار گیرد.

استاندار لرستان خواستار مدیریت بهینه انرژی در دستگاه‌ها و ادارات استان شد و اضافه کرد: هوشمندسازی موتورخانه های انرژی در ادارات، نحوه سوخت‌ رسانی فسیلی به صنایع پرمصرف از جمله نیروگاه تولید برق و کارخانه سیمان دورود در روزهای پرمصرف زمستان، پایش و بهینه سازی موتورخانه ها به ویژه در دستگاه‌های اداری بررسی شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مدیرکل سازمان هواشناسی استان، طی روزهای آینده شاهد کاهش محسوس دما و افزایش مصرف گاز خواهیم بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از هفتاد درصد مصرف گاز استان مربوط به گاز خانگی است، مصرف بهینه توسط شهروندان می‌تواند گامی اساسی در پیشگیری از قطعی احتمالی گاز طی روزهای سرد آینده باشد.

انتهای پیام
captcha