فرهنگ کتاب و کتابخوانی به صورت گسترده تبیین شود
کد خبر: 4106747
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

فرهنگ کتاب و کتابخوانی به صورت گسترده تبیین شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ کتاب از ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه در لرستان، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به صورت گسترده تبیین شود.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مجید منعمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز، ۲۲ آذر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر لزوم تلاش همگانی برای ارتقای سرانه مطالعه در استان، اظهار کرد: در وضعیت کنونی کشور نیاز به اقدامات عمیق فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمن به‌دنبال تسخیر و تصرف مغزهاست اندیشه‌ورزی یک ضرورت است، افزود: بر این اساس توجه به امر کتابخوانی خوب در اولویت برنامه‌های استان قرار می‌گیرد.

منعمی بر لزوم مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در جهت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد و با اشاره به رونمایی از کتاب‌های «مُبین ارزش‌های دفاع مقدس» و «فرهنگ ایثار و شهادت» از جمله کتاب با معرفی شهید سیدنورخدا موسوی، اضافه کرد: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فلسفه شهادت یک ضرورت است.

وی بر توزیع کتاب در محافل مختلف تأکید کرد و با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به صورت گسترده تبیین شود، اظهار کرد: جلسات نقد کتاب باید با یک برنامه‌ریزی مناسب ساماندهی و اجرا شوند.

منعمی همچنین خطاب به شهردار خرم‌آباد خواستار برنامه‌ریزی گسترده در سطح شهر با رویکرد ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌هاب خوب در سطح معابر شهر شد و گفت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی سالگرد شهید سلیمانی، رویداد بزرگ کتاب از 23 لغایت 30 دی ماه برگزار می‌شود

گفتنی است جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان لرستان به ریاست معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار  می‎شود که در آن دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله نهاد کتابخانه‌های استان به‌عنوان دبیرخانه و دستگاه‌هایی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه  هنری، کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان، شهرداری‌ها و سایر مجموعه‌های فرهنگی استان نیز عضو هستند.

انتهای پیام
captcha