فعالیت ۴۴ نمایندگی فعال بانک خون بند ناف در استان‌های کشور
کد خبر: 4105000
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

فعالیت ۴۴ نمایندگی فعال بانک خون بند ناف در استان‌های کشور

مسئول نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته مرکز لرستان به‌عنوان نمایندگی برتر معرفی شده است، گفت: بانک خون بند ناف رویان در سطح شهرهای مختلف ۴۴ نمایندگی فعال دارد.

بانک خون بند ناف رویانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، هادی جوشقانی، مسئول نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان امروز، ۱۵ آذر در حاشیه بازدید از مرکز بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی لرستان، اظهار کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف لرستان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و تاکنون حدود ۱۵۰۰ نمونه توسط این نمایندگی از سراسر استان جمع‌آوری و ذخیره شده است.

وی ادامه داد: به‌طور کلی یک‌سری موارد منع قرارداد داریم که مشتریان ما با مراجعه به سایت اگر موارد منع و مشکلات پزشکی نداشته باشند پذیرش می‌شوند و با هماهنگی‌های انجام شده کارشناسان خون‌گیری همزمان با زایمان فرد به بیمارستان مراجعه و نمونه جمع‌آوری شده طی یک پروسه به تهران ارسال و کنترل کیفی انجام شده و در نهایت محصولی که تولید می‌شود مورد تأیید ماست.

جوشقانی با بیان اینکه نمونه‌های دریافتی در دمای زیر ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد برای مدت طولانی حدود ۲۵ سال ذخیره می‌شوند، تصریح کرد: در تمام استان‌ها نمایندگی فعال داریم و در بعضی استان‌ها در شهرهای مختلف نمایندگی‌ داریم، کلاً در سطح شهرهای مختلف ۴۴ نمایندگی فعال داریم که بتوانیم خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهیم.

مسئول نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته مرکز لرستان به‌عنوان نمایندگی برتر معرفی شده است، بیان کرد: در سال‌جاری نیز این مرکز موفق به کسب عنوان نمایندگی برتر بانک خون بند ناف در کشور شد.

وی اضافه کرد: کل کشور حدود ۱۸۰ هزار نمونه از سال ۸۴ تاکنون جمع‌آوری و ذخیره شده که ۱۵۰۰ نمونه متعلق به لرستان است، البته با فرهنگ‌سازی و گسترش تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها امیدواریم شاهد روند بهتری باشیم.

جوشقانی افزود: در لرستان شاهد روند رو به رشد مراجعه‌کنندگان بودیم که نشان می‌دهد مردم از مزایای بند ناف مطلع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور تا قبل از ایام کرونا روند رو به رشدی داشتیم، همه انتظار داشتیم با ظهور کرونا آمار ما پایین بیاید اما برعکس چون چند تا کارآزمایی بالینی در این ایام انجام دادیم، گفت: خوشبختانه در این ایام نیز رشد مثبتی را تجربه کردیم.

مسئول نمایندگی‌های بانک خون بند ناف رویان اظهار کرد: تعداد قراردادهای مرکز لرستان رو به رشد بوده و چون زیر نظر جهاد دانشگاهی است، انتظار داریم تعداد قراردادهای این مرکز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه پرده آمنیوتیک و بافت بند ناف محصولات جدید ما هستند که همزمان در سراسر کشور از دی ماه کار جمع‌آوری آنها انجام می‌شود، افزود: علم در حال پیشرفت است و مردم کم‌کم سلول‌های بنیادی را می‌شناسند و به این سمت برویم که سلول درمانی جایگزین دارودرمانی شود.

انتهای پیام
captcha