بازدید دانشجویان دانشگاه لرستان از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد + عکس
کد خبر: 4104840
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

بازدید دانشجویان دانشگاه لرستان از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد + عکس

در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی لرستان، جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد بازدید کردند.

باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، مناسبت هفته پژوهش و فناوری و در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی لرستان، جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان دوشنبه، 13 آذر از باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد بازدید کردند.

این بازدید را مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان، فراهم آوردند و دانشجویان از مزارغ مختلف و متنوع باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد که زیرنظر سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، اداره می‌شود، بازدید کردند.

در لرستان، تعداد دو هزار گونه گیاهی وجود دارد و استان لرستان از این منظر، 25 درصد گونه‌های گیاهی کشور را داراست.

باغ‌ها و مزرعه‌های متنوعی همچون گیاهان دارویی، گیاهان ماندابی و آبزی و درختان میوه بومی زاگرس در باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد وجود دارند.

همچنین، طرح سیستماتیک گیاهی باغ زاگرس در این مجموعه بزرگ در حال اجراست و ایجاد بانک ژنوم گیاهی زاگرس از دیگر کارکردهای باغ گیاه‌شناسی زاگرس خرم‌آباد است.

براساس توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین دانشگاه لرستان و سازمان جهاد کشاورزی لرستان، برگزاری بازدیدهای علمی دانشجویی از جمله برنامه‌های مشترک است.

انتهای پیام
captcha