ظرفیت‌ انجمن‌های علمی ـ دانشجویی در مسیر اقتصاد کارآفرین استفاده شود
کد خبر: 4103615
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

ظرفیت‌ انجمن‌های علمی ـ دانشجویی در مسیر اقتصاد کارآفرین استفاده شود

رئیس دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در مسیر اقتصاد کارآفرین و دانش‌بنیان استانی، استفاده شود، گفت: تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های دانشجویی در راستای بهره‌مندی هرچه بهتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه لرستان از جمله انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه است.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان امروز، 9 آذر در نشست مشترک با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان، گفت: براساس تفاهم‌نامه جدید همکاری دوجانبه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تعاونی‌های دانشجویی کارآفرین، دانش‌بنیان و عمل‌محور دانشگاه لرستان، تشکیل و راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: شکل گیری این‌گونه تعاونی‌ها از جمله اقدامات در راستای تلاش هرچه بیشتر برای تحقق شعار سال است که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، نام‌گذاری شده است.

رئیس دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه بایستی هرچه بهتر و اثرگذارتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در مسیر اقتصاد کارآفرین و دانش‌بنیان استانی، استفاده شود، اضافه کرد: تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های دانشجویی در راستای بهره‌مندی هرچه بهتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه لرستان از جمله انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه است.

در این نشست، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی بر تقویت فعالیت‌های دانشجویان به‌ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی در مسیر کارآفرینی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، تأکید کرد و گفت: رویکرد کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حمایت از انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی است و برای ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها، نشست‌های متعددی برگزار شده است.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه لرستان و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر مشارکت انجمن‌های علمی دانشجویی در راه‌اندازی تعاونی‌های دانشجویی کارآفرین، یک اقدام سازنده برای تقویت فرهنگ تعاونی و افزایش نقش دانشجویان در کارآفرینی است.

در بخشی از این نشست، مجید یاراحمدی، مشاور رئیس دانشگاه و مسئول راه‌اندازی پردیس فناوری دانشگاه لرستان، فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، سیده زهرا رحیم‌زاده، رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان و دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در راستای تشکیل تعاونی‌های دانشجویی کارآفرین و دانش‌بنیان دانشگاه لرستان، بیان کردند.

انتهای پیام
captcha