ثبت و ضبط خاطرات ۱۴۵ فرمانده لرستانی دفاع مقدس
کد خبر: 4102654
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱

ثبت و ضبط خاطرات ۱۴۵ فرمانده لرستانی دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس، گفت: تاکنون مصاحبه تاریخ شفاهی از ۱۴۵ نفر از فرماندهان استان انجام شده است که در قالب کتاب در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد.

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستانمحسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به نقش لرستان در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از 6 هزار و سیصد شهید لرستانی در جریان انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از امنیت و حرم، گفت: دوران دفاع مقدس یکی از ماندگارترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ تاریخ شفاهی فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، گنجینه تاریخی است که ثبت و ضبط این خاطرات می‌تواند رشادت و از جان‌گذشتگی رزمندگان را به نسل‌های بعدی منتقل کند.

وی افزود: بیان حوادث و تحولات در هشت سال جنگ تحمیلی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و فرماندهان دوران دفاع مقدس در این برنامه، خاطرات و همه اقدامات دوران دفاع مقدس را بیان می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: برهمین اساس تاکنون مصاحبه تاریخ شفاهی از ۱۴۵ نفر از فرماندهان انجام شده که همه این مصاحبه‌ها در قالب کتاب منتشر و در اختیار نسل جوان قرار می‌گیرد.

رشیدی اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت مهمترین رمز دوران دفاع مقدس بود که تلاش می‌شود تا در این برنامه‌ها این دو مؤلفه مهم را که عامل اصلی پیروزی ایران شد، به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

انتهای پیام
captcha