همایش «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار» در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4102554
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
فروردین سال آینده؛

همایش «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار» در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود

نشست مقدماتی همایش «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار» نیمه دوم فروردین‌ماه سال آینده با مشارکت مشترک بنیاد نخبگان و دانشگاه لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

شست برنامه ریزی همایش«حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار»به گزارش ایکنا از لرستان، نشست مقدماتی برنامه‌ریزی و هماهنگی همایش «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار»، امروز، پنجم آذر به ریاست علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

علی نظری، رئیس بسیج اساتید دانشگاه لرستان در این نشست، گفت: برای تقویت و ارتقای شاخص‌های پیشرفت براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، بایستی فعالیت‌های نخبگانی به ویژه هیئت‌های اندیشه‌ورز، گسترش یابند.

وی با بیان اینکه مفهوم توسعه یک مفهوم غربی است؛ ولی مفهوم مدنظر گفتمان انقلاب اسلامی براساس رهنمودهای امامین انقلاب، مفهوم پیشرفت است، افزود: در مفهوم‌شناسی پیشرفت، عدالت نیز اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه محورهای همایش بایستی هم برای سطح استانی و هم برای سطح ملی، کاربرد داشته باشند، اضافه کرد: همه دانشکده‌های دانشگاه لرستان در برگزاری این همایش بایستی مشارکت داشته باشند و همایش به‌صورت فرایندمحور، برگزار شود؛ یعنی همایش باید در سطوح مختلف جامعه، معرفی شود و به نوعی، جامعه‌محور باشد.

نظری ادامه داد: پیشنهاد این است ایده‌شوهایی نیز در رابطه با محورها و موضوعات همایش، برگزار شوند تا از ایده‌پردازی‌های نو و خلاق نیز حمایت شود همچنین این نکته اهمیت دارد که نقش نخبگان در حکمرانی و مدیریت، بررسی شود و دیدگاه‌های نخبگانی، به اشتراک گذاشته شوند.

رئیس دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه بایستی شاهد برگزاری نشست‌های متنوع تخصصی با حضور نخبگان مختلف در این همایش باشیم، تصریح کرد: در برگزاری همایش باید از ظرفیت‌های بسیج اساتید استان، بسیج دانشجویی استان، انجمن‌های علمی دانشجویی استان و دانشجویان، استفاده شود.

در بخشی از این نشست، مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان و سایر اعضای حاضر در نشست، دیدگاه‌های خود را درباره راهکارهای هرچه بهتر برگزار شدن همایش مذکور، بیان کردند.

همچنین، این موضوع مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت که نقش نخبگان در عرصه‌های گوناگون از جمله مدیریت اقتصاد، مدیریت علم و فناوری و مدیریت حوزه‌های مختلف در راستای پیشرفت همه‌جانبه کشور در قالب چنین همایش هایی، بررسی و تبیین علمی شود.

همایش نیز با همکاری مشترک بنیاد نخبگان استان لرستان و دانشگاه لرستان، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد.

پیشنهاد شد نیمه دوم فروردین‌ماه سال آینده این همایش ملی که اولین اولین همایش در استان لرستان با موضوع «حکمرانی نخبگانی و پیشرفت پایدار» است، برگزار شود.

انتهای پیام
captcha