پیام استاندار و نماینده ولی‎فقیه در لرستان به مناسبت هفته کتاب
کد خبر: 4098904
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

پیام استاندار و نماینده ولی‎فقیه در لرستان به مناسبت هفته کتاب

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و فرهاد زیویار، استاندار لرستان در پیام‌های جداگانه‌ای روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار را گرامی داشتند.

هفته کتاببه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد با صدور پیامی بهش رح زیر هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

«كتاب سرچشمه‌ حركت بشريت در جهت تكامل علمی و معنوی می‎‌باشد؛ تا جايي‌كه خداوند سبحان معجزه پیامبر اعظم(ص) را كتاب قرار داد؛ از این‌رو ارج نهادن به كتاب و ارتقای جايگاه علم و دانش از مبانی اصلی دين اسلام می‎باشد.

تاثير عميق كتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشيدن به پيشرفت روزافزون آن، انكارناپذير است؛ و نمی‎توان توسعه و رشد همه‌جانبه جامعه را بدون مطالعه و كتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

كتاب و كتابخوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است؛ كه ترويج آن در جامعه ضروری بوده؛ و بیان حضرت امام جعفرصادق(ع) به مفضل بن عمر که فرمودند: «دانش خود را بنويس و آن را در ميان برادرانت منتشر ساز» موید آن است.

هفته بزرگداشت  كتاب و كتابخوانی و كتابدار فرصتی مغتنم براي ترويج و نهادينه كردن فرهنگ كتاب و كتابخوانی در جامعه است و اهميت دادن به این موضوع خصوصاً ترويج مطالعه در جامعه و در ميان جوانان و نوجوانان يكی از مهمترين راه‌های توسعه فرهنگی است.

اينجانب ضمن درود به روح پرفتوح حضرت علامه طباطبایی(ره)، فرا رسیدن هفته كتاب را به كتابداران فرهيخته، اهل قلم، كتاب‌خوانان و همه دست‌اندركاران و تلاش‌گران عرصه‌ كتاب در استان لرستان و این مرز و بوم تبريک و تهنيت عرض می‎‌نمايم، اميدوارم با تلاش و برنامه‌ريزی همه مسئولين، علاقه‌مندان و انديشه‌ورزان شاهد توسعه و نهادينه شدن روزافزون فرهنگ كتابخوانی باشيم.

قدردان کتابداران باشیم

همچنین، فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در پیامی فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «اقراء باسم ربک الذی خلق اولین آیه مبارکی است که بر پیامبر عظیم الشان اسلام نازل و منشا بزرگ ترین تحولات بشری در تاریخ شد. اهمیت دانش، خواندن و کتاب همین بس که دین مبین اسلام با خواندن آغاز می‌شود و این دستور صریح پروردگار است که بر حضرت محمدمصطفی(ص) نازل شد.

کتاب یکی از مفیدترین و ارزشمندترین تولیدات بشر بوده و این میراث ماندگار در بردارنده عصاره فرهیختگان و نخبگان هر ملتی و حاصل تجربه‌های علما و فضلای آن جامعه است.

جوامعی که با کتاب صمیمیت دارند و راه تعالی و روش زندگی خود را در مسیر کتاب جستجو می‌کنند، همواره توفیق رفیق راهشان بوده است.

 ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه همواره یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده و معظم‌له در جریان بازدید از سی و‌‌ یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: «نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتاب‌ها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزش‌های والا و انقلابی هدایت کند و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد»

مطالعه مفید، انسان را از هویت خود آگاه ساخته و راه درست زیستن را به او می‌آموزد، کتاب در تمامی ادوار و در مواقع حساس به بشر یاری رسانده و بدین صورت آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی حرکت نموده است.

بدون شک مطالعه و کتابخوانی با بهره‌گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

اینجانب ضمن گرامیداشت مقام علمی فیلسوف بزرگ جهان اسلام، علامه طباطبایی(ره)، فرا رسیدن سی‌امین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک عرض نموده و قدردان مساعی گسترده و خالصانه اهالی کتاب به‌ویژه کتابداران خدوم استان می‌باشم و از درگاه حضرت حق تعالی توفیق روزافزون فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی را در خدمت به فرهنگ، علم و ادب ایران اسلامی، مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha