اطلس مشکلات روانی، اجتماعی دانش‌آموزان لرستان ترسیم شد
کد خبر: 4097556
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

اطلس مشکلات روانی، اجتماعی دانش‌آموزان لرستان ترسیم شد

سرپرست آموزش و پرورش لرستان از ترسیم اطلس مشکلات روانی، اجتماعی دانش‌آموزان استان لرستان خبر داد و گفت: تعداد ۴۲ هزار پرسش‌نامه و تأیید نهایی تعداد ۳۴ هزار پرسش‌نامه است که در بین دانش‌آموزان استان، توزیع و تجزیه و تحلیل شد.

رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، در مراسم افتتاح نمایشگاه «هزاران راه نرفته» که امروز، ۱۵ آبان در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: اطلس مشکلات روانی، اجتماعی دانش‌آموزان استان لرستان، ترسیم شده است که براساس تکمیل‌کردن تعداد ۴۲ هزار پرسش‌نامه و تأیید نهایی تعداد ۳۴ هزار پرسش‌نامه است که در بین دانش‌آموزان استان، توزیع و تجزیه و تحلیل شد.

وی افزود: خط تلفنی به شماره ۱۵۷۰ توسط آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است که ۲۴ ساعت شبانه‌روز، مشاوره ارائه می‌کند و پاسخگوست و هر شهروندی می‌تواند از این خدمت، استفاده کند.

عزتی اضافه کرد: در آموزش و پرورش استان لرستان، مراکز مشاوره به صورت تخصصی فعالیت دارند؛ در آموزش و پرورش استان لرستان، یک مرکز استانی مشاوره روانشناختی و تعداد ۱۰ مرکز در سطح شهرستان‌ها و مناطق وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در مراکز مشاوره آموزش و پرورش استان لرستان، تعداد ۷۴ نیروی تخصصی مشغول انجام فعالیت مشاوره هستند.

سیدحسام‌الدین حجازی، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی گفت: راه‌حل مشکلاتی که الان در جامعه با آن دست به گریبان هستیم این است که گفت‌وگو را در جامعه گسترش دهیم و به راهکارهای علمی و مشاوره‌ای، بیش از پیش، توجه کنیم.

وی با بیان اینکه باید براساس روش‌های علمی، مشکلات جامعه را رفع کرد، افزود: پیام نمایشگاه هزاران راه نرفته آن است که آموزش و پرورش و دانشگاه و سایر سازمان ها با همکاری همدیگر با رویکردهای علمی، راهکار برای رفع مشکلات ارائه دهند تا در مواجهه با مشکلات و مسائل، هیجان زده عمل نکنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان با بیان اینکه وقتی بحرانی ایجاد می‌شود باید حل مسئله را با روش‌های علمی دنبال کرد، افزود: دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف علمی است و یک محیط و بستر مناسب برای گفت‌وگوهای مختلف است.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، همه اقشار جامعه را به گفت‌وگو دعوت کرد تا مشکلات براساس راه‌حل‌های علمی و منطقی، رفع شوند.

گفتنی است مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه لرستان که مدیریت آنرا دکتر فضل اله میردریکوند برعهده دارد زیرنظر معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان فعالیت می کند.

انتهای پیام
captcha