جنگ امروز جنگ نظام‌های تربیتی برای ساختن آینده است
کد خبر: 4096247
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

جنگ امروز جنگ نظام‌های تربیتی برای ساختن آینده است

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: جنگ امروز جنگ نظام‌های تربیتی برای ساختن آینده است، اگر جذب کادرهای اصلی در زمینه تربیت از سوی دانشگاه‌های غربی صورت می‌گیرد به این منظور است که تمام تلاش خود را بر مسائل تربیتی و برای تصاحب قدرت در آینده به کار گرفته‌اند.

حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیربه گزارش ایکنا از همدان، حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر، امروز دهم آبان‌ماه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی راه روشن که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: همدان شهر جهاد، شهادت و سردار همدانی است شهری که پرچمدار در حوزه ولایت، نهج‌البلاغه و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه هویت این جشنواره با چند مفهوم گره خورده است، گفت: دغدغه امروز تمام نظام‌ها در دنیا بحث آینده است که آینده را بی‌تردید انسان‌های صاحب فن، ایمان و کارآمدی می‌سازند.

ظریف منش یادآور شد: جنگ امروز جنگ نظام‌های تربیتی برای ساختن آینده است، اگر امروز آمریکایی‌ها طی ۱۰ سال گذشته در مناطق مختلف، از جمله منطقه ما و استفاده از ظرفیت نخبگان ما، مسئله تربیت و کار بر روی این افراد را آغاز است. جذب کادرهای اصلی در زمینه تربیت از سوی دانشگاه‌های غربی صورت می‌گیرد، تمام تلاش خود را بر مسائل روانی و تربیتی گذاشته‌اند برای تصاحب قدرت در آینده است.

وی ادامه داد: در این مقابله باید به دو محور اساسی محتوا و ابزار توجه داشته باشیم، در بخش ابزار؛ هنر، علم و نظام‌های تربیتی را داریم؛ بستری که مفاهیم تربیتی در آنجا جاری و ساری است‌. در مورد بحث هنر همانطور که رهبر انقلاب می‌فرمایند «هنر دقیق ترین وسیله برای مفاهیم دینی و انسانی است و هنر دینی آن است.»

رمضان‌پور یادآور شد: جنگ ما امروز در فضای رسانه‌ای آرایش جدیدی به خود می‌گیرد. با شکل گیری یک انگاره، ارزش و دین جدید و جابه جایی دنیای مجازی و واقعی، تعریف جدیدی از خانواده و تغییر در انگاره‌ها که از سوی دشمن ایجاد شد به دنبال ایجاد یک شهروند جدید و مطیع با دین جدید و با تعریف خود هستند که با معرفی بحث جهانی شدن به دنبال آن بودند که این جهانی شدن در اعتقادات و ارزش‌ها بود. اما راه مقابله این است که آموزه‌ها، ارزش‌ها و معنویتی که داریم را با استفاده از هنر و در فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت جوانان تبیین کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در پایان تاکید کرد: تمام تلاش‌های امروز دشمنان از ناتوانی است و تکیه بر مفاهیم دینی و بر نهج‌البلاغه می‌تواند ما را پیروز و میراث‌دار این آینده کند.

انتهای پیام
captcha