اختتامیه دوره تابستانی شعبه دارالقرآن کوهسرخ برگزار شد
کد خبر: 4094905
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

اختتامیه دوره تابستانی شعبه دارالقرآن کوهسرخ برگزار شد

با حضور معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان، اختتامیه دوره تابستانی شعبه دارالقرآن کوهسرخ برگزار شد.

محمد مقومی معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد مقومی معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در اختتامیه دوره تابستانی شعبه دارالقرآن کوهسرخ که امروز 5 آبان ماه، در محل مدرسه خانی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امسال در حوزه مسائل قرآنی اتفاقات مبارکی در شهرستان کوهسرخ افتاد و آن هم به دلیل کوشش، تلاش و همت مسئولان این شهر از جمله امام جمعه بوده است.

وی ادامه داد: اولین اقدام قرآنی که در شهر ریوش اتفاق افتاد، برگزاری محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان بود که در ادامه آن منجر به افتتاح دارالقرآن این شهر شد.

معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی عنوان کرد: در همین رابطه اقدامات دیگری از جمله برگزاری کلاس‌های این دارالقرآن در ایام تابستان صورت گرفت، می‌طلبد خانواده‌های این قرآن‌آموزان کمک کنند تا برگزاری کلاس‌ها ادامه‌دار باشد.

مقومی بیان کرد: بدون شک برکت قرآن را همه دیدیم و خواهیم دید، وقتی فرزندی در یک کلاس قرآن شرکت می‌کند، خواه و یا ناخواه خانواده هم قرآنی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در کوهسرخ، 6 کلاس مهدالرضا(ع) که در آستان قدس رضوی سابقه بیش از 25 ساله دارد و آموزش قرآن را به روش قصه و بازی فرا می‌دهد، تشکیل و برگزار شد.

معاون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: قبل از تشکیل کلاس‌های مهدالرضا(ع) مربیان معرفی و دوره‌های مرتبط برگزار و کلاس‌ها از مهرماه نیز آغاز شد، تلاش می‌شود سال آینده تعداد کلاس‌ها بیشتر شود.

مقومی افزود: در مجموعه آستان قدس رضوی همه تلاش خود را در حمایت از مهدالرضای شهر ریوش به کار می‌بریم، امیدواریم به زودی به جای این 100 قرآن‌آموز، صدها نفر در حال فراگیری قرآن باشند.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله تلاوت قاری مجلسی، اجرای ورزش زورخانه‌ای، تقدیر ویژه از خیرین نیک‌اندیش قرآنی، مراسم اهداء جوایز و کارنامه نوآموزان قرآنی با حضور والدین محترم، مهمانان و مسئولان شهرستان و استان از برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha