ریشه‌یابی جرم نیاز به کار علمی و ارتباط عمیق دانشگاهی دارد
کد خبر: 4093575
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

ریشه‌یابی جرم نیاز به کار علمی و ارتباط عمیق دانشگاهی دارد

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه شرایط نامناسب اقتصادی و فاصله‌های طبقاتی لرستان را به بستری برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل کرده است، گفت: برای ریشه‌یابی جرم نیاز به کار علمی و ارتباط عمیق دانشگاهی داریم و لازم است در دنیای ارتباطات و عصر حاضر ارتکاب جرم در استان ریشه‌یابی شود.

عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان جمعه، 29 مهر در اولین همایش استانی «چالش‌های گزارش‌نویسی و مستندسازی مددکاری اجتماعی» که در سالن بانک صادرات خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: با وجود شرایط نامناسب اقتصادی در استان و فاصله‌های طبقاتی، لرستان به بستری برای آسیب‌های اجتماعی بدل شده است.

عضو شورای قضایی افزود: یکی از اهداف مهم مدیریتی در زندان‌های لرستان ارتباط عمیق و مستمر و تبادل علمی بین دانشگاه‌ها و زندان است که داده‌ها و تحقیقات صورت گرفته در حوزه زندانیان و آسیب‌های ناشی از آن در خدمت نهادهای دانشگاهی و پژوهشی قرار می‌گیرد و با تولید فکر نو و خلاقیت در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی شاهد اقدامات مؤثری خواهیم بود.

مدیرکل زندان‌های لرستان اضافه کرد: برای ریشه‌یابی جرم نیاز به کار علمی و ارتباط عمیق دانشگاهی داریم و لازم است در دنیای ارتباطات و عصر حاضر ارتکاب جرم در استان ریشه‌یابی شود.

کشوری گفت: باتوجه به ریشه عمیق فرهنگی در بین مردم ما در تنگنا و گرفتاری یاری‌گر یکدیگرند و در شرایط خاص به گونه بی‌بدیلی دستگیر و مددرسان نیازمندان هستند که نتیجه آن آزادی ۱۳۵۱ زندانی در زندان‌های لرستان است که بخش بزرگی از این کار ارزشمند توسط مددکاران اجتماعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل حاکمیت اسلامی بر نیت خیرخواهانه، اقدامات دلسوزانه، دستگیری استوار است که با استفاده از آن می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کرد، افزود: قانون فصل‌الخطاب همه ماست و با تبعیت از قانون می‌توان در کاهش فقر، جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثر و ماندگاری برداشت.

انتهای پیام
captcha