لزوم ارائه آموزش‌های پیشگیری‌محور در مدارس برای دانش‌آموزان اردبیلی
کد خبر: 4093482
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

لزوم ارائه آموزش‌های پیشگیری‌محور در مدارس برای دانش‌آموزان اردبیلی

استاندار اردبیل گفت: ارائه آموزش‌های پیشگیری‌محور در مدارس برای دانش‌آموزان مهم است چراکه با آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان در آموزش‌وپرورش، این نسل در آینده نسبت به آسیب‌های اجتماعی بخصوص مواد مخدر واکسینه می‌شود.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، ۳۰ مهرماه، در دیدار با مسئولان اداره مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: اگر دلایل و علل گرایش به مصرف مواد مخدر مشخص شود، حتی اقدامات و برنامه‌های اندک مبارزه با مواد مخدر نیز می‌تواند اثربخش باشد.

وی افزود: ریشه برخی آسیب‌های اجتماعی و جرایم، مواد مخدر است و هر کس خواسته و یا ناخواسته وارد این عرصه و مصرف آن شود، سلسله‌ای از جرایم و آسیب‌ها متوجه آن فرد، خانواده و جامعه خواهد شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: جدیت در امر مبارزه با مواد مخدر و اقدام بر اساس همدلی و نقشه راه مشخص دارای اهمیت بوده و اگر در راستای کاهش آسیب مواد مخدر گام برداریم، از میزان سایر آسیب‌ها و جرایم نیز کاسته‌ می‌شود.

عاملی ادامه داد: تلاش‌های دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل قابل قدردانی بوده و لازم است مسؤول جدید این دبیرخانه هم به‌صورت جدی به امر مبارزه با مواد مخدر ورود یافته و همراه با ادامه برنامه‌های گذشته مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های جدیدی را آغاز و اجرا کند.

وی بیان کرد: ارائه آموزش‌های پیشگیری‌محور در مدارس برای دانش‌آموزان مهم است چراکه با آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان در آموزش‌وپرورش، این نسل در آینده نسبت به مواد مخدر واکسینه می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: ارائه برنامه‌های فرهنگی بر مبنای پیشگیری از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به آموزش‌وپرورش و احداث مراکز نگهداری معتادان متجاهر در شهرستان‌ها از جمله ضروریت‌ها است.

انتهای پیام
captcha