برگزاری کارگاه معارف بیان تفسیر قرآن در خرم‎آباد
کد خبر: 4092253
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

برگزاری کارگاه معارف بیان تفسیر قرآن در خرم‎آباد

دومین کارگاه معارف بیان تفسیر قرآن در موضوعات آشنایی با مقدمات فهم و تفسیر، شیوه‌ تفسیر قرآن به قرآن، چگونگی استفاده از منابع لغوی برای تفسیر قرآن و چگونگی استفاده از روایات برای فهم و تفسیر قرآن شنبه، 23 مهر در خرم‎آباد برگزار شد.

کارگاه بیان تفسیربه گزارش ایکنا از لرستان، دومین کارگاه معارف بیان تفسیر قرآن کریم شنبه، 23 مهر با حضور حجت‌الاسلام علمایی، استاد مرکز مهارت‌های تفسیر و حجت‌الاسلام چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در خرم‎آباد برگزار شد.

آشنایی با مقدمات فهم و تفسیر قرآن کریم، شیوه‌ تفسیر قرآن به قرآن، چگونگی استفاده از منابع لغوی برای تفسیر قرآن و همچنین چگونگی استفاده از روایات برای فهم و تفسیر قرآن کریم، از مطالبی هستند که به اساتید در این دوره، آموزش داده شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در این کارگاه آموزشی، گفت: پاسخگویی به شبهات باید از مسائل مورد توجه حوزه باشد چراکه دشمن همیشه با القای شبهه درصدد از بین بردن ایمان جوانان است و باید آماده پاسخگویی به هجمه‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره، کارآموزی و آموزش روش کاربردی تفسیر قرآن برای طلاب حوزه علمیه است چراکه بعد از تدبر و فهم معمولی قرآن کریم، تفسیر قرآن از مهمترین وظایف اساتید حوزه علمیه می‌باشد.

چراغی در خاتمه یادآور شد: آشنایی با مقدمات فهم و تفسیر قرآن کریم، شیوه‌ تفسیر قرآن به قرآن، چگونگی استفاده از منابع لغوی برای تفسیر قرآن و همچنین چگونگی استفاده از روایات برای فهم و تفسیر قرآن کریم، از مطالبی هستند که به اساتید در این دوره، آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha