اجرای طرح آموزشی «هنر برای همه» در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4090777
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
با هدف صیانت از استعدادهای بومی

اجرای طرح آموزشی «هنر برای همه» در خراسان‌جنوبی

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طرح آموزشی «هنر برای همه» با هدف شناسایی استعدادها و صیانت از هنرهای ملی از 16 مهرماه در این استان آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

سید علی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، سیدعلی زمزم، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، 18 مهرماه بیان کرد: طرح آموزشی «هنر برای همه» در مناطق کمتر توسعه‌یافته با هدف دستیابی به توسعه اقتصاد هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی به‌صورت آموزش رایگان در رشته‌های مختلف هنری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در تداوم تلاش‌های صورت گرفته و عنایت به شکل‌گیری قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی و هنری ویژه مناطق محروم، کم‌برخوردار و مرزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش دوم ثبت‌نام از متقاضیان در این طرح از ۱۶ مهرماه آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه سال جاری ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به نشانی https://amoozeshehonar.farhang.gov.ir  در این طرح ثبت‌نام کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این طرح در دو شاخه مهارت‌های عمومی و اختصاصی شامل(مهارت‌های بومی، محلی و سنتی) اجرا می‌شود، افزود: دوره‌های آموزشی در زمان ثبت‌نام به دو صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود و متقاضی براساس شرایط و علاقه‌مندی خود یکی از مراحل را انتخاب می‌کند.

وی حداقل سن برای ثبت‌نام را 15 سال تمام دانست و گفت: افرادی که در دوره گذشته در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و به هر دلیلی در دوره‌ها شرکت نکرده‌اند، در بخش ویرایش در سامانه وارد شده و نسبت به انتخاب رشته مورد نظر اقدام کنند.

زمزم با تأکید بر اینکه متقاضی باید در شهر و منطقه مورد تقاضا ساکن باشد‌، یادآور شد: برای هنرجویانی که دوره‌های سطح مقدماتی و پیشرفته را با موفقیت سپری کنند، مدرک گواهی معتبر ایسکو صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha