مدارس به سمت تربیت انسان‌های فرهیخته گام بردارند
کد خبر: 4087294
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
استاندار چهارمحال‌وبختیاری

مدارس به سمت تربیت انسان‌های فرهیخته گام بردارند

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: دانش‌آموزان در سن حساسی قرار دارند و باید در مدارس به سمت تربیت انسان‌های فرهیخته گام برداریم، اگر به وظیفه خود در تربیت دانش‌آموزان به خوبی عمل نکنیم، قطعاً عواقب آن را خواهیم دید.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، ۳۱ شهریورماه در «شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری» با اشاره به اینکه بخش اعظمی از شخصیت دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد، اظهار کرد: دانش‌آموزان در سن حساسی قرار دارند و باید در مدارس به سمت تربیت انسان‌های فرهیخته گام برداریم، اگر به وظیفه خود در تربیت دانش‌آموزان به خوبی عمل نکنیم، قطعاً عواقب آن را خواهیم دید.

استاندار با تأکید بر اینکه پس از دوسال از شیوع بیماری کرونا شاهد بازگشایی کاملاً حضوری مدارس هستیم، گفت: باید راهبردها تبدیل به دستورالعمل اجرایی شود، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند و فضاسازی محیط مدارس به‌صورت جذاب انجام شود تا دانش‌آموزان با شور و اشتیاق در مدرسه حاضر شوند.

وی افزود: تلاش شود تا چند ماه آینده سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام در حوزه آموزش و پرورش در چهارمحال و بختیاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد، این کار سرانه ورزشی در مدارس را افزایش خواهد داد.

حیدری با تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس با گردامیداشت هفته دفاع مقدس متقارن شده است، بيان کرد: باید فضای مدارس معنوی شود، مدارس مزین به تصاویر شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شوند، همچنین از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به خوبی استفاده شود.

استاندار افزود: هزینه شهریه و سرویس مدارس ساماندهی شود، باید امورات مربوط به معلمان و دانش‌آموزان برای جلوگیری از هرگونه اعتراض و گلایه‌مندی پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه آموزش و پرورش در مناطق ۱۷‌گانه در چهارمحال و بختیاری باید عدالت‌محور باشد، گفت: باید به وضعیت مدارس در مناطق محروم و ناحیه غرب شهرکرد توجه جدی صورت بگیرد.

حیدری با بیان اینکه باید شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها فعال شود، تصریح کرد: رقابت سالم در مدارس شکل بگیرد، همچنین انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس فعال شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان اجرایی شود، همچنین در کوتاه‌ترین زمان مدارس نیمه‌تمام تکمیل و به‌بهره‌برداری برسد، تمامی مدارس کانکسی در استان جمع‌آوری شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در دستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد ترافیک، ساعت کاری مدارس همجوار باید با یکدیگر متفاوت باشد.

انتهای پیام
captcha