«جشن شکوفه‌ها» در مدارس کردستان برگزار شد
کد خبر: 4087280
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

«جشن شکوفه‌ها» در مدارس کردستان برگزار شد

در آستانه سال تحصیلی جدید بیش از 31 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی استان با برگزاری «جشن زیبای شکوفه‌ها» اولین روز مدرسه خود را تجربه کردند.

نواختن زنگ شکوفه‌ها

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، 31 شهریورماه در مراسم نمادین «جشن شکوفه‌ها» ویژه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر و رزمندگان اسلام، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون پاک شهیدان و دلاور مردی ایثارگران، جانبازان و آزادگان و صبر و حوصله خانواده معزز شهدا است.

وی با بیان اینکه در قالب پروژه مهر، مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است، افزود: در طول تابستان، اقداماتی در راستای ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، نقل و انتقال فرهنگیان و آماده‌سازی مدارس انجام شده است و ما امروز شاهد برگزاری این مراسم هستیم.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: امروز جشن زیبای شکوفه ها با حضور 31 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در مدارس ابتدایی استان برگزار می‌شود و این دانش آموزان قبل از ثبت‌نام در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نیز شرکت کرده‌اند.

وی به آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: بیش از 320 هزار دانش‌آموز کردستانی از روز شنبه دوم مهرماه با بازگشایی رسمی مدارس سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

ناظمی‌جلال با بیان اینکه تعامل مستمر و بهینه خانه و مدرسه باعث می‌شود که دانش‌آموزان به بهترین شیوه تربیت شوند، بیان کرد: امروز بعد از دو سال شیوع کرونا، شاهد بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش آموزان هستیم و این جشن بهترین روز برای دانش آموزان و خانواده‌ها است.

وی به اصول ارتباطی خانه و مدرسه پرداخت و انسجام، اعتقاد به ارتباط، مطلع بودن، حفظ حرمت و احترام، استمرار سازگاری و انتقاد پذیری، خوب شنیدن و خوب دیدن و ارزیابی را از مهم ترین اصول حاکم بر این رابطه عنوان و ابراز امیدواری کرد: خروجی سال تحصیلی و پایان تحصیلات دانش‌آموزان، شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان باشد که چراغ دل خانواده‌ها هستند.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم پیمان‌نامه دانش آموزان با شهدا توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت و با حضور مسئولان و خانواده شهیده فروزان میرکی زنگ شکوفه‌ها نواخته شد و با استقبال مسئولان دانش‌آموزان راهی کلاس‌های درس شدند.
شایان ذکر است؛ همزمان با این مراسم، جشن زیبای شکوفه‌ها در کلیه مدارس ابتدایی استان برگزار و دانش‌آموزان پایه اول راهی کلاس‌های درس شدند.

انتهای پیام
captcha