560 هزار دانش‌آموز البرزی به مدرسه می‌روند
کد خبر: 4086334
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

560 هزار دانش‌آموز البرزی به مدرسه می‌روند

استاندار البرز با اشاره به اینکه حدود ۵۶۰ هزار دانش‌آموز البرزی امسال با بازگشایی مدارس به کلاس می‌روند، گفت: البرز از لحاظ سرانه‌های آموزشی آخرین استان کشور است.

بازگشایی مدارس

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی عبدالهی، استاندار البرز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که روز یکشنبه، ۲۷ شهریور با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اینکه حدود ۵۶۰ هزار دانش‌آموز البرزی امسال با بازگشایی مدارس به کلاس می‌روند، اظهار کرد: البرز از لحاظ سرانه‌های آموزشی آخرین استان کشور است.

وی با اشاره به اینکه در زمان سفر رئیس‌جمهور به البرز مقرر شد ۱۰۰ مدرسه ساخته شود که ۴۰ درصد هزینه آن را دولت و ۶۰ درصد آن را هم خیرین تأمین کنند، افزود: مجوز ساخت این مدارس اخذ شده و ساخت ۲۰۰ مدرسه را اعلام کرده‌ایم که اکنون حدود ۶۶ مدرسه در حال ساخت است.

این مسئول بیان کرد: همچنین حدود ۶۵ زمین برای ساخت مدارس پیش‌بینی شده است. مهر امسال قرار است ۲۶ مدرسه افتتاح شود و مورد استفاده دانش‌آموزان باشد. همچنین به همت خیران و واقفان استان و همچنین دولت مردمی اعتبارات ویژه‌ای برای جبران کاستی‌های سرانه‌های ورزشی در نظر گرفته شد.

عبدالهی در ادامه با تکریم جایگاه معلمان گفت: در کشورهای پیشرفته بیشترین دستمزد به معلمان پرداخت می‌شود. باید به طرق مختلف از معلمان قدردانی کنیم و ارزش جایگاه معلمان را بدانیم، زیرا تکریم ما برای معلمان اثرات خوبی در کشور دارد و بهره آن را نسل به نسل می‌بینیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مسکن در استان البرز اظهار کرد: موضوع مسکن یکی از مشکلات معلمان است. باید تعاونی‌های مختلف برای موضوع مسکن معلمان تشکیل شود و مشکل تعاونی‌های مسکن غیرفعال معلمان در قرارگاه مسکن مطرح و برطرف شود.

این مسئول با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند انجام شده است، گفت: باید هر چه بیشتر از ظرفیت خیرین و نیکوکاران برای تهیه لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند استفاده شود.

عبدالهی با اشاره به لزوم گسترش مدارس فنی و حرفه‌ای و کشاورزی در استان افزود: شخصیت دانش‌آموزان در دوران راهنمایی و دبیرستان شکل می‌گیرد. بنابراین، با توجه به نیاز جامعه به نیروی کار فنی، باید به فرهنگ‌سازی و تغییر نگاه دانش‌آموزان در مورد فن و حرفه‌آموزی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا علاوه بر داشتن دستاوردهایی چون رشد استفاده از فناوری، تغییراتی در مشاغل و رشد آموزش مجازی در آموزش و پرورش باعث شد کودکان و دانش‌آموزان در سنین پایین با تلفن همراه به آموزش بپردازند اما عارضه‌های منفی هم داشت، افزود: سطح علمی و فراگیری و آموزشی دانش‌آموزان کاهش یافته است. باید به فکر جبران این عقب‌ماندگی با ایجاد یک کارگروه فکری بود. همچنین در موضوع تربیت فرزندان کار بیشتری انجام شود.

استاندار البرز با اشاره به لزوم داشتن یک برنامه منسجم در حوزه تربیتی و کنترل فضای مجازی گفت: باید مشکلات تربیتی فعلی جامعه را شناسایی کنیم و اتاق فکر در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha