نقش طلاب جامعه‌المصطفی در تحقق عملی جهاد تبیین مردم کشورهای خود
کد خبر: 4084016
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

نقش طلاب جامعه‌المصطفی در تحقق عملی جهاد تبیین مردم کشورهای خود

رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیة در خراسان گفت: طلاب جامعه‌المصطفی به عنوان سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی و دانش‌آموختگان حوزه علمیه توانسته‌اند نقش بسیار موثری در تحقق عملی جهاد تبیین و آگاهی بخشی، رشد و هدایت مردم کشورهای خود ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیة در خراسانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیة در خراسان، امروز ۱۶ شهریورماه در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه‌المصطفی العالمیة که در محل این نمایندگی برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌المصطفی‌العالمیة در جهت بهره‌مندی طلاب از فرصت ارزشمندی حضور در جمهوری اسلامی ایران، یک نهادی است که همزمان با آغاز جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و امروز شجره طیبه‌ای است که میو‌ه‌های شیرین آن جهان اسلام و مجموعه جهان بشریت را بهره‌مند کرده است.

وی عنوان کرد: جامعه‌المصطفی‌العالمیة در عین وجود تنگناها و مشکلات اقتصادی و... خوشبختانه در حد توان خود با بهره‌مندی از ظرفیت رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از حمایت‌های ویژه تولیت آستان قدس رضوی، شرایط پیشرفت طلاب از ملیت‌های مختلف در ابعاد علمی، معرفتی و بصیرتی را فراهم کرده است.

رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیة در خراسان، این نمایندگی را بزرگ‌ترین نمایندگی المصطفی العالمیة در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و گفت: این نمایندگی امروز با بیش از 2500 طلبه از 50 کشور جهان توانسته است در بیش از 30 رشته و گرایش در قالب 14 مدرسه که هفت مدرسه، مدارس تابعه و هفت مدرسه هم مدارس پیوسته به ما هستند. البته گفتنی است که از تعداد 2500 طلبه، بالغ بر 800 نفر از طلاب خواهران از 30 کشور جهان هستند.

صالح عنوان کرد: در واقع طلاب جامعه‌المصطفی العالمیة به عنوان سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی و دانش‌آموختگان حوزه علمیه توانسته‌اند، نقش بسیار موثری در تحقق عملی جهاد تبیین و آگاهی بخشی، رشد و هدایت مردم کشورهای خود ایفا کند. بزرگ‌ترین فرصت جمهوری اسلامی در سطح جهان امروز این دانش‌آموختگان هستند که امروزه بیش از 100 هزار فارغ‌التحصیل به کشورهای مختلف داشته و 60 هزار نفر هم در داخل و خارج از کشور از 120 ملیت در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه طلاب جامعه‌المصطفی العالمیة در قالب شبکه‌های عظیمی از روحانیون دینی با تاسیس حوزه‌های علمیه در سراسر جهان در قالب مبلغان مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، اساتید و مدرسان، نویسندگان و مترجمان، مدیران حوزه‌های علمیه و فعالان عرصه اجتماعی در سراسر جهان نقش‌آفرین بوده‌اند.

رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی در خراسان بیان کرد: بازتولید میراث گران‌سنگ و عظیم اسلام ناب و تعالیم و آموزه‌‌های نجات بخش اهل بیت(ع) به زبان‌های مختلف و انتقال این مفاهیم به مناطق مختلف جهان یکی از اتفاقات بزرگ در طول تاریخ تشیع بوده است.

صالح بیان کرد: امروزه به برکت فضلای جامعه‌المصطفی العالمیة و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب بیش از 4000 عنوان کتاب به 30 زبان دنیا ترجمه و انتشار شده است که از زمان ائمه اطهار(ع) تا کنون این انتقال میراث تمدنی به زبان‌های مختلف در فضای مجازی که امروزه نیز مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده، سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب جامعه‌المصطفی به عنوان یک ظرفیت بی‌بدیل علمی، فرهنگی و تبلیغی، خود را در خدمت تحقق اهداف بلند اهل بیت(ع) و در خدمت آرمان‌ها و سیاست‌های آستان قدس رضوی قرار داده‌اند تا پیام‌رسان و ابلاغ کننده کلام اهل بیت(ع) به جهانی که آماده شنیدن معارف زلال دینی و پیام رسای اسلام ناب محمدی(ص) و گفتمان انقلاب اسلامی است، برسانند.

رئیس نمایندگی جامعه‌المصطفی العالمیة در خراسان گفت: در زمانی‌که جبهه کفر و استکبار جهانی با عوامل منطقه‌ای خود به صورت یکپارچه و به فرموده مقام رهبری آرایش جنگی برای هجوم فکری، فرهنگی، اقتصادی و نظامی به کیان جمهوری اسلامی ایران و عقاید تشیع گرفته‌اند، این جمع فرهیخته و بین‌المللی سد محکمی در مقابل این هجمه فرهنگی است.

صالح رسالت طلاب جوان و اساتید جامعه‌المصطفی در این برهه حساس را بسیار سنگین دانست و افزود: بر همین اساس باید به تاسی به الگوی مقاومت، معنویت و عبودیت عاشورایی و با الهام گیری از راهبرد امام رضا(ع) مبنی بر تبین و ترویج کلام اهل‌بیت(ع) فداکارانه در این مسیر جهاد علمی و جهاد تبیین گام بردارند و از این فرصت بزرگی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری مدبرانه و تحول‌آفرین رهبری معظم انقلاب اسلامی برای زمینه‌سازی احیای تمدن نوین اسلامی و ظهور ولی عصر(عج) قرار داده است؛ بپردازند.

وی اظهار کرد: جامعه‌المصطفی العالمیة به عنوان بزرگ‌ترین نهاد علمی با رویکرد اهتمام خاص به ابعاد تربیتی، تهذیب و آمادگی روحی طلاب و خودسازی معنوی آن‌ها در کنار استحکام علمی و مطالعات عمیق دینی روح مسئولیت پذیری برای پاسخگویی به نیازهای گسترده جهان اسلام، پرچمداری و اتحاد در جهان اسلام برای تشکیل امت واحده اسلامی با محوریت اهل بیت(ع) را پیش روی خود قرار داده است

انتهای پیام
captcha