کتب مرتبط با شهدا با تصویرنگاری و قالب هنری چاپ شوند
کد خبر: 4083829
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

کتب مرتبط با شهدا با تصویرنگاری و قالب هنری چاپ شوند

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان اینکه چاپ کتب حوزه مرتبط با شهدا، دفاع مقدس و مدافعین حرم باید با کمیت و کیفیت بیشتر در جامعه منتشر شود، گفت: اگر این کتاب‌ها به‌صورت کم حجم با تصویرنگاری و قالب هنری مناسب چاپ شوند، به‌علت سهولت در مطالعه تأثیرگذاری آن بر روی مخاطب بیشتر است.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام‌‎جمعه خرم‎آباد سه‎شنبه، 15 شهریور در دیدار با سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، اظهار کرد: کتاب از دیرباز تا به امروز جوهره تفکر و عصاره تجربیات انسان‌های وارسته و اندیشمند است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی از این منظر که محل وجود هزاران کتاب ارزنده و مفید و همچنین محل تجمع انسان‌های فرهیخته جامعه‌اند، بسیار ارزشمند هستند.

شاهرخی با بیان اینکه کتاب و کتاب‌خوانی و میزان مطالعه با توسعه و رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رابطه مستقیمی دارد، اضافه کرد: خداوند متعال به همه انسان‌ها ویژگی یادگیری و آموختن بی‌نهایت را اعطا فرموده، لذا بهترین کار برای افزایش دانش‌های لازم برای عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است.

امام‌جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های موجود با گرایش هرچه بیشتر افراد جامعه به سمت مطالعه کتاب‌های مفید برطرف خواهد شد، ادامه داد: چاپ کتب حوزه مرتبط با شهدا، دفاع مقدس و مدافعین حرم باید با کمیت و کیفیت بیشتر در جامعه منتشر شود و اگر این کتاب‌ها به‌صورت کم حجم با تصویرنگاری و قالب هنری مناسب چاپ شوند، به‌علت سهولت در مطالعه تأثیرگذاری آن بر روی مخاطب بیشتر است.

شاهرخی گفت: دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی از جامعه هدف مهم کتابخانه‌های عمومی باشد و انتظار می‌رود ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با موضع ترویج کتاب و کتابخوانی از جمله سلسله نشست‌های تخصصی کتابخوان با دانشگاهیان به‌صورت مستمر برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعت، ستادهای نماز جمعه استان در راستای ترویج کتابخوانی، کتابخانه‌ها و کتاب از ظرفیت بالایی برخوردار بوده که به همین منظور اداره‌کل کتابخانه‌های استان، با امور نوجوانان و جوانان ستادهای نماز جمعه در سراسر استان همکاری داشته باشند.

در ادامه این دیدار که در دفتر امام‌جمعه خرم‎آباد برگزار شد، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و تشریح برنامه‌ها، گفت: علاوه‌ بر رسالت اصلی و ترویج کتابخوانی انجام فعالیت‌های فرهنگی متناسب با کتابخوانی، از جمله مسابقات کتابخوانی ویژه همه رده‌های سنی با موضوعات مختلف، معرفی کتاب تصویری و متنی، نشست‌های کتابخوان، ویژه‌برنامه‌های مناسبتی، قصه‌گویی و آموزش کاردستی از جمله فعالیت‌های جانبی کتابداران استان در کتابخانه‌های عمومی بوده که مورد استقبال مراجعه‌کنندگان و اعضا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه همه باید همت کنیم تا سرانه مطالعه در لرستان افزایش یابد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه از مهم‌ترین دغدغه‌های کتابداران و کارکنان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان است.

انتهای پیام
captcha