برپایی نمایشگاه نقاشی «دستان کوچک» در بروجرد
کد خبر: 4083657
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

برپایی نمایشگاه نقاشی «دستان کوچک» در بروجرد

نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان با عنوان «دستان کوچک» در نگارخانه استاد بختیاری بروجرد برپا شد.

نمایشگاه نقاشیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، نمایشگاه نقاشی کودکان آموزشگاه تاب تاب نقاشی با مربی‌گری لیلا سلیمی در نگارخانه استاد جواد بختیاری واقع در مجتمع فرهنگی ـ هنری عبدالحسین زرین‌کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برپا شد است.

در این نمایشگاه که تا 16 شهریورماه جاری از ساعت 5 تا 7 عصر آماده بازدید علاقمندان است، بیش از صد تابلوی نقاشی از کودکان هنرجوی این آموزشگاه با موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده است.

لیلا سلیمی، مربی نقاشی کودکان حدود 12 سال سابقه تدریس نقاشی دارد، نمایشگاه فوق سومین نمایشگاهی است که از شاگردان وی برپا می‏‌شود.

وی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در رابطه با برگزاری نمایشگاه و کلاس‌های هنری، گفت: هدفم آموزش خلاقیت و تکنیک‌های مختلف هنری به کودکان بروجردی است و اینکه دوست دارم با دیدن آثار هنرجویانم در نمایشگاه اعتماد به نفس آنها را بالا ببرم و بگویم که آثار دست شما کوچولوها ارزشمند هست.

وی افزود: این نمایشگاه تلفیقی از آثار ذهنی و مُدلی است که کارهای ذهنی برای پرورش خلاقیت کودکان بر اساس شعر، داستان یا موضوعات دیگر است.

سلیمی با بیان اینکه نقاشی‌های کودکان از روی مُدل برای دقت و تمرکز و همزمان یادگیری تکنیک‌های رنگ‌آمیزی  است، ادامه داد: در مهارت کشیدن نقاشی از روی مُدل زنده سعی می‌کنم فضاسازی کاغذ و یا تغییراتی در مُدل به عهده بچه‌ها باشد تا خلاقیت آنها بالا برود، همچنین سعی کرده‌ام در موضوعات ذهنی، هنر را با درس‌هایی مانند  علوم، ریاضی و مهارت‌های زندگی آمیخته کنم.

بررسی تاریخچه مطبوعات بروجرد در سلسله شب‌های راستان

همچنین، شب مطبوعات بروجرد از سلسله شب‌های راستان با همکاری مجله تخصصی پیام راستان و مرکز اسناد و مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، سه‎شنبه، 15 شهریور  با حضور اساتید و پژوهشگران این حوزه در سالن نشست‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست تخصصی اساتید و پژوهشگران نظرات و دیدگاه های خود را در ارتباط با مطبوعات بروجرد بیان کردند.

لازم به ذکر است: روزنامه‌نگاری در شهرهای ایران، به جز پایتخت، از دوره ناصری آغاز شد که فاصله چندانی با انتشار نخستین روزنامه، یعنی کاغذ اخبار، نداشت.

آغاز روزنامه‌نگاری در بروجرد و لرستان با آغاز مشروطه، شروع می‌شود، «بیضاء» نخستین نشریه بروجرد و لرستان بود که در سال 1287 شمسی در بروجرد منتشر شد.

نشریه بعدی با عنوان معرفت در 1299 شمسی، به‌صورت ماهانه در بروجرد به چاپ رسید و از آن پس، فعالیت روزنامه‌نگاری در بروجرد و لرستان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha