پیشرفت کشور درگرو نهادینه شدن فرهنگ ایثار است
کد خبر: 4083201
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

پیشرفت کشور درگرو نهادینه شدن فرهنگ ایثار است

دستیار ویژه و قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: پیشرفت کشور درگرو نهادینه شدن و استقرار فرهنگ ایثار و شهادت است و هدف انقلاب اسلامی رسیدن به الگوی تمدنی در جوامع مختلف با غایت تقرب به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگ است.

کامیار ثقفی قائم مقام بنیاد شهید

به گزارش ایکنا از قزوین، کامیار ثقفی، دستیار ویژه و قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین، اظهار کرد: بنیاد نهادی از دل انقلاب است و سمت‌وسوی حرکت و سیاست‌های این نهاد همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری بوده است اما این نهاد انقلابی امروز برای پیشبرد اهداف خود به همدلی بیشتری نیاز دارد.

وی بابیان اینکه، انتصاب «سمیه اسمعیلی» یک حرکت مبارک است، بیان کرد: از جهت دلسوزی، احساس مسئولیت، تعهد، پشتکار و مجموعه خصوصیاتی که برای یک مدیر نیاز داریم در بانوان بارزتر است و در برخی صحنه‌های مدیریتی حضور بانوان کاربرد مؤثری خواهد داشت که این موضوع از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

دستیار ویژه و قائم‌مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: یکی از کارهایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید انجام شود، تکریم خانواده شهدا و جامعه ایثارگری است.

ثقفی بیان کرد: مدیران بنیاد شهید باید به مخاطبان جامعه، سعه‌صدر داشته باشند و با نهایت انعطاف رفتار کنند که این خصوصیات به‌صورت عمومی در بانوان وجود دارد و اگر خوب و به‌موقع به کار گرفته شود نتایج خوبی رقم خواهد خورد.

وی افزود: باید با تغییر برای حرکت تحولی در راستای اهداف نظام و انقلاب بخشی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و اکنون‌که ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد با مجاهدت‌های شکل‌گرفته شاهد موفقیت‌های بی‌نظیری هستیم.

ثقفی تأکید کرد: انتظار ما این است تغییراتی ایجاد شود زیرا بعضاً ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی وجود داشته است و آنچه می‌تواند حرکت تحولی را تضمین کند، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است.

دستیار ویژه و قائم‌مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه عزت و سربلندی و امنیت نظام مرهون ایثارگری شهدا است، گفت: مشکل این است که مبتنی بر نظام کار نشده است و اگر جامعه به عزت به معنای نفوذ و شکست‌ناپذیری و به‌واسطه مجاهدت‌های شهدا آگاه باشد قطعاً حرکت بدون بازگشت و پیش‌رونده‌ای را طی خواهد کرد.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور درگرو نهادینه شدن و استقرار فرهنگ ایثار و شهادت است و هدف انقلاب اسلامی رسیدن به الگوی تمدنی در جوامع مختلف با غایت تقرب به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگ است.

این مسئول تأکید کرد: موضوعاتی که سال‌های گذشته در بنیاد شهید به‌عنوان مسائل اصلی عنوان‌شده است موارد اصلی نبوده و اکنون نیاز به تغییر نگرش اساسی درحرکت‌های آتی این دستگاه است.

وی گفت: باید عدالت محوری در سیاست‌های جدید بنیاد دنبال شود و این امر مهم را یکی از مأموریت‌های اصلی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha