بیش از 41 هزار لرستانی برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند
کد خبر: 4083066
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

بیش از 41 هزار لرستانی برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند

استاندار لرستان از ثبت‌نام 41 هزار و 500 لرستانی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تاکنون برای حدود 50 هزار زائر لرستانی گذرنامه صادر و یا تمدید شده است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان در جلسه ستاد اربعین استان که شنبه، 12 شهریور  در استانداری لرستان برگزار شد، از ثبت‌نام 41 هزار و 500 لرستانی برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: هزینه بیمه برای هر زائر 18 هزار تومان تعیین شده است.

در این جلسه کمیته‌های اجرایی، حمل و نقل، ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین لرستان در خصوص امکانات و اقلام مورد نیاز مواکب مباحثی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه برای تردد و انتقال زائران در مسیر‌های تعیین شده هماهنگی لازم برای تهیه مینی‌بوس و اتوبوس انجام شده است، افزود: تاکنون برای حدود 50 هزار زائر  لرستانی گذرنامه صادر و یا تمدید شده است و ثبت‌نام قطعی متقاضیان سفر اربعین تا 24 شهریور از طریق سامانه سماح انجام می‌شود.

اعزام تیم راهداری لرستان به مرز مهران

همچنین، مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان شنبه، 12 شهریور در یک گفت‌وگوی خبری با افلاک لرستان از اعزام تیم راهداری لرستان به مرز مهران خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح جابجایی زائران اربعین، تسهیل در تردد و ارتقا کیفیت خدمات حمل و نقل نخستین تیم راهداری لرستان به پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران اعزام شدند.

وی بیان کرد: تا پنجم مهرماه 40 نفر از کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در قالب سه تیم حمل و نقل و یک تیم ماشین‌آلات نیمه‌سنگین با 10 دستگاه کمپرسی در سه دوره‌ زمانی در مرز مهران فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha