زائرسرای «بچه‌های همدان»؛ آماده خدمات‌دهی به زائران اربعین
کد خبر: 4082025
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹

زائرسرای «بچه‌های همدان»؛ آماده خدمات‌دهی به زائران اربعین

مسئول زائرسرای بچه‌های همدان از آمادگی این زائرسرا برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی از 23 شهریورماه خبر داد و گفت: 200 نفر به‌صورت مستمر به‌عنوان خادم با این زائرسرا همکاری دارند.

حامد بیگلری مسئول زائرسرای بچه‌های همدانحامد بیگلری، مسئول زائرسرای بچه‌های همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این زائرسرا در موقعیت میدان سردار شهید حاج حسین همدانی (میدان فرودگاه) قرار دارد که از 23 تا 28 شهریورماه امسال یعنی چند روز قبل و پس از اربعین خدمات‌دهی خود را به زائرین حرم سیدالشهدا(ع) دارد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است در این زائرسرا روزانه به دو تا سه هزار نفر برای هر وعده غذایی خدمات‌دهی انجام شود، افزود: روزانه بین شش تا هفت هزار پرس غذا در بین زائران توزیع می‌شود.

بیگلری اضافه کرد: برای میان‌وعده‌ها نیز در روزهای ابتدایی بین 10 هزار میان‌وعده پیش‌بینی شده است؛ در روزهای اوج پیک زائر نیز 20 هزار میان‌وعده در بین زائران توزیع می‌شود که این آمار بر حسب ورود زائران طبق سنوات گذشته پیش‌بینی شده و در صورت بالا رفتن تعداد زائران در این زائرسرا تعداد آمار توزیع وعده‌ها و میان‌وعدها افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات این زائرسرا تأمین محل اسکان است که اسکان شبانه‌روزی، سرویس‌های بهداشتی، استحمام، حضور صنف‌های مختلف از جمله پیرایش مردانه، خیاط‌ها، تعمیرات تلفن، تعمیرات خودرو، قطعات یدکی خودرو، خدمات کفاشی و... است که همه پای کار هستند و به زائران ابا‌عبدالله(ع) خدمت می‌کنند.

مسئول زائرسرای بچه‌های همدان همچنین به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در این زائرسرا اشاره کرد و گفت: در این زمینه تعدادی از پزشکان و پرستاران از مراکز درمانی استان همکاری لازم را در راستای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این زائرسرا با نام شهید حاج حسین همدانی از سال 94 بعد از شهادت حبیب حرم شروع به خدمت‌رسانی کرد. موقعیت قبلی این زائرسرا در پارک نواری فرودگاه بود که بعد از سال 95 به این میدان منتقل شد؛ به‌دلیل اینکه یک موکب در شهر کربلا با نام سردار شهید همدانی در ایام اربعین فعالیت دارد نام این ایستگاه به بچه‌های همدان تغییر پیدا کرد.

زائرسرای بچه‌های همدان سردار همدانی

بیگلری گفت: همه خدمات این زائرسرا از سال 95 از جمله خدمات مالی تا سایر خدمات به همت مردم روستای گراچقا انجام می‌شد که با توجه به گسترش حجم کار و مراجعه تعداد زیادی از بچه‌‎های همدان این زائرسرا از سال 98 به نام «بچه‌های همدان» تغییر یافت.

وی با اشاره به خدماتی که در تأمین زیر ساخت‌های این زائرسرا صورت گرفته است، تصریح کرد: همه هزینه‌های تهیه غذا از سوی کمک‌های مردمی، نذورات و خیرین بوده و ارگان‌های دولتی هم در حوزه زیرساختی ما را همراهی می‌کنند.

مسئول زائرسرای بچه‌های همدان با اشاره به برگزاری جلسات و برنامه‌های فرهنگی برای خادمان این زائرسرا در طول سال گفت: برنامه‌های این هیئت هفتگی است و جلسات سه ماهه و شش ماهه نیز برای پیگیری برنامه‌ها و مسائل در خصوص خدمات این زائرسرا برگزار می‌شود. همچنین ارتباط مستمر ما با نهادها و شرکت‌هایی که با این مجموعه همکاری دارند در طی سال حفظ می‌شود.

بیگلری همچنین همکاری و اجرای برنامه‌های مناسبتی، اعیاد و توزیع بسته‌های کمک‌های مؤمنانه، ضد عفونی معابر و... در ایام کرونا را نیز از دیگر خدمات این زائرسرا در طول دو سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: همچنین برای کسانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند برنامه زیارت‌اولی‌ها را با شرایط سنی برگزار کرده‌ایم.

وی یادآور شد: 200 نفر به‌صورت مستمر به‌عنوان خادم با این زائرسرا همکاری دارند و در برنامه‌های مختلف پای کار هستند.

انتهای پیام
captcha